ارزهای دیجیتال

تب هوش مصنوعی / ماینرهای رمز ارز فرصت‌های جدیدی شناسایی می‌کنند

به گزارش ایران تحلیل:






با افزایش تقاضا برای کارت‌های گرافیک (GPU)، استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال مراکز داده خود را تغییر می‌دهند تا نیازهای صنعت هوش مصنوعی (AI) را برآورده کنند.



به گزارش ایران تحلیل و گزارش اخیر بلومبرگ، با توجه به نیاز بی سابقه به هوش مصنوعی در منابع مرکز داده و کارت های گرافیک شرکت های استخراج ارز دیجیتال آنها با اصلاح زیرساخت های موجود خود فرصت های جدیدی را در زمینه هوش مصنوعی شناسایی کرده اند.

نیاز روزافزون به هوش مصنوعی برای قدرت محاسباتی

رشد انفجاری هوش مصنوعی (AI) منجر به کمبود بی سابقه تجهیزات و منابع مورد نیاز برای راه اندازی صنعت شده است. این نقص گنجانده شده است سخت افزار دستگاه های مورد نیاز (به عنوان مثال کارت های گرافیک) و قدرت مورد نیاز برای آنها منبع تغذیه این منبع است.

بر اساس گزارش ماه مارس شرکت املاک تجاری CBRE، تقاضا برای مراکز داده به شدت افزایش یافته است. این گزارش نشان می دهد که تسهیلات جدید در حال ساخت به سرعت اجاره می شوند و حدود ۸۳ درصد از فضای آنها در حال حاضر توسط شرکت های هوش مصنوعی و ارائه دهندگان خدمات ابری رزرو شده است.

برای رفع نیاز روزافزون به فضای مرکز داده، بسیاری از شرکت ها به شرکت های استخراج ارز دیجیتال (ماینرهای ارزهای دیجیتال) روی آورده اند. دلیل این امر این است که این شرکت ها در حال حاضر زیرساخت های لازم را در اختیار دارند و اکنون به دنبال استفاده سودآورتر از دارایی های خود هستند.

مت براون، مدیر عامل Core Scientific، تجربه خود را در کنفرانسی به میزبانی انویدیا توضیح داد: «این روزها من همیشه از همکارانی که در این زمینه به دنبال فضای آزاد در مرکز داده هستند، تماس می‌گیرم و پیامک دریافت می‌کنم.» ظرفیت های خالی دیگر به راحتی پیدا نمی شوند.

Core Scientific و CoreWeave: غول‌های جدید هوش مصنوعی و معدن

این روند همکاری با اعلام همکاری Core Scientific با استارتاپ هوش مصنوعی CoreWeave برجسته شد. انتظار می رود این مشارکت در طی ۱۲ سال حدود ۳.۵ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. آدام سالیوان، مدیرعامل Core Scientific گفت: «ما فرصت فعلی در هوش مصنوعی را فرصتی برای استفاده از زیرساخت‌های موجود برای میزبانی از مشتریانی می‌دانیم که می‌خواهند آرایه‌های بسیار بزرگی از پردازنده‌های گرافیکی را برای مشتریان نهایی هوش مصنوعی خود نصب کنند. این شرکت تقریباً ۵۰۰ مگاوات ظرفیت برای انتقال به تاسیسات هوش مصنوعی شناسایی کرده است که به طور بالقوه تبدیل به بزرگترین پایگاه نصب شده کارت‌های گرافیک اختصاصی هوش مصنوعی در جهان می‌شود. این ظرفیت برای تامین برق صدها هزار خانه برای یک سال کافی است.

برای مشاهده آخرین اخبار فناوری و فناوری اطلاعات صفحه اصلی ایران تحلیل را مطالعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا