اقتصاد جهان

تثبیت جایگاه سومی ایران در اوپک با تولید روزانه 3.1 میلیون بشکه نفت + جدول

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود فاش کرد که ایران در دهمین ماه سال جاری روزانه ۳.۱ میلیون بشکه نفت خام تولید کرده است.

تولید نفت ایران در اکتبر ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل ۵۰ هزار بشکه افزایش یافت. ایران در سپتامبر سال جاری ۳.۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.

آمارهای ماهانه این موسسه وابسته به وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد که تولید نفت ایران از ابتدای سال ۲۰۲۳ روند صعودی مستمری داشته است. تولید نفت ایران از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

ایران با افزایش تولید نفت در سال جاری توانست به تدریج جایگاه از دست رفته خود را در میان تولیدکنندگان اوپک بازیابد. در حالی که ایران به دلیل کاهش تدریجی تولید نفت خود در دولت قبل به رتبه پنجم اوپک سقوط کرد، تا اکتبر امسال سومین تولیدکننده بزرگ اوپک بود.

ایران در آوریل امسال در تولید نفت از کویت پیشی گرفت و در رتبه چهارم اوپک قرار گرفت. در ماه اوت، تولید نفت ایران بیش از امارات افزایش یافت و در سه ماه گذشته در اوپک سوم شد.

عربستان با تولید ۹ میلیون بشکه و عراق با تولید ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه در روز به ترتیب رتبه های اول و دوم اوپک را به خود اختصاص داده اند. امارات در اکتبر سال جاری ۲.۹۳ میلیون بشکه نفت تولید کرد و پس از ایران در رتبه چهارم قرار گرفت.

مجموع تولید اوپک در اکتبر امسال با کاهش ۷۰ هزار بشکه ای نسبت به ماه قبل به ۲۷ میلیون و ۷۷۰ هزار بشکه در روز رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا