ترندهای روز

تجمل‌گرایی در رُم باستان؛ خانه‌ مجلل ۲ هزار ساله بی‌نظیر در ایتالیا سر از خاک بر کشید

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

جنارو سانگولیانو، وزیر فرهنگ ایتالیا، در بیانیه‌ای گفت که این ساختمان که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است، “یک گنج معتبر” است.

باستان شناسان ایتالیایی خانه ای مجلل متعلق به دوران روم باستان را در نزدیکی کولوسئوم در رم، پایتخت کشف کردند که دارای موزاییکی “بی نظیر” از صدف ها، مرمر و شیشه های گرانبها است.

در این موزاییک سه کشتی بزرگ سوار بر امواج دریا به سمت شهری ساحلی حرکت می کنند و در کناره های آن برج ها و باروهای کوچکی دیده می شود که نشان می دهد صاحب این خانه ۲۰۰۰ ساله در یک شهر پیروز شده است. نبرد بزرگ

این ساختمان گنبدی شکل که پس از کشف یک سری دیوار در سال ۲۰۱۸ پدیدار شد، چندین طبقه دارد و تاکنون تنها برخی از اتاق های آن به طور کامل کاوش شده است و کاوش کامل آن حداقل تا پایان سال ۲۰۲۴ زمان می برد.

وزارت فرهنگ ایتالیا در بیانیه خود اعلام کرده است که فضای اصلی این بنای گنبدی شکل شامل تالار پذیرایی است که به شکل سردابه طراحی و ساخته شده تا در ماه های گرم تابستان مورد استفاده قرار گیرد.

تجملات در روم باستان؛  یک خانه مجلل منحصر به فرد با قدمت 2000 سال در ایتالیا ساخته شدنمای دیوار در زیرزمین مانند یک خانه قدیمی

در ادامه آمده است که صاحب این خانه از طبقه اعیان و احتمالاً سناتور بوده است.

این شخص احتمالا با «بازی تماشایی آب» از داخل لوله های سربی تعبیه شده در دیوارهای تزئین شده مهمانان خود را به وجد آورده است.

اما همه این چیزها به کنار. آنچه “این کشف را استثنایی می کند… دیواری خارق العاده است که با موزاییک های به اصطلاح روستایی پوشیده شده است که از نظر زمان بندی و پیچیدگی صحنه های به تصویر کشیده شده بی نظیر است.”

ترومپت های پیروزی و کشتی های جنگی

به گفته وزارت فرهنگ ایتالیا، “توالی پیچیده” این صحنه ها همگی با “انواع صدف، پولک های آبی مصری، شیشه های گرانبها، قطعات کوچک مرمر سفید یا انواع دیگر سنگ ها” به تصویر کشیده شده است.

تجملات در روم باستان؛  یک خانه مجلل منحصر به فرد با قدمت 2000 سال در ایتالیا ساخته شدبخش هایی از موزاییک خانه باستانی در ایتالیا

در میان درختان انگور و برگ های نیلوفر آبی، انبوهی از سلاح ها با شیپورهای پیروزی دراز، کشتی های جنگی و نیزه های سه سر دیده می شود که «شاید اشاره به پیروزی صاحبان زمین و دریا در این بنای گنبدی باشد».

«اثر شگفت‌انگیز» یک شهر ساحلی و دیوارهای صخره‌ای آن با سنگ‌های تراورتن و نمایی از «سه کشتی بزرگ که امواج را می‌شکند، یکی از آنها بادبان‌هایش را بالا می‌برد».

تجملات در روم باستان؛  یک خانه مجلل منحصر به فرد با قدمت 2000 سال در ایتالیا ساخته شدبادبان های برافراشته یکی از سه کشتی که در موزاییک به تصویر کشیده شده است

این وزارتخانه گفت: تصویر یک شهر ساحلی کنایه از پیروزی پیروزمندانه ای است که احتمالاً صاحب این بنا داشته است.

باستان شناسان همچنین یک گچ بری سفید “با کیفیت” را در یک اتاق نشیمن مجاور کشف کردند.

آلفونسینا روسو، رئیس پارک باستان شناسی کولوسئوم در این رابطه گفت: ما سخت تلاش خواهیم کرد تا این مکان که یکی از خاطره انگیزترین مکان های دوران روم باستان است، در اسرع وقت در دسترس عموم قرار گیرد.

این بنای گنبدی یکی از اولین نمونه‌های «زندگی مجلل»، به رخ کشیدن ثروت و طبقه اجتماعی از طریق ویلاهای مجلل و سبک زندگی است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا