فناوری

تجهیز یکی از ارتش های دنیا با تن‌پوش‌های پیشرفته‌؛ سربازان با ساعت هوشمند و چشمی‌های جدید می‌آیند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: سر کیر استارمر در ابتدای ماه جاری و اندکی پس از تصدی پست نخست وزیری بریتانیا از لزوم بازنگری در «سند راهبرد دفاعی» کشور خبر داد و متعهد شد که روی توانمندی های پیشرفته سرمایه گذاری کند. تعداد نیروهای بریتانیا اکنون در پایین ترین سطح خود از دوران ناپلئون است.

وزارت دفاع بریتانیا در روز یکشنبه ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر ۱۴۰۳) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیشرفت‌های عمده‌ای در زمینه فناوری‌های پوشاک برای سربازان این کشور حاصل شده است که مزیت عملیاتی آنها را بهبود می‌بخشد.

بر اساس این اطلاعیه، آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی انگلیس (Dstl) با هدف افزایش آگاهی سربازان انگلیسی در میدان نبرد و تسریع در تصمیم گیری تاکتیکی آنها، در چند روز گذشته پروژه آزمایشی یکپارچه سازی را راه اندازی کرده است. و فناوری های پیشرفته را در تجهیزات پوشیدنی سربازان به کار گیرند. بالاخره رسیده است

بر این اساس، سربازان گردان دوم هنگ سلطنتی بریتانیا مستقر در لسترشر، انواع دستگاه های زره ​​پوش پیشرفته را آزمایش کردند.

ساعت هوشمندی که پهپادها را کنترل می کند

فناوری های اصلی بررسی شده در این آزمایش شامل ساعت هوشمندی است که می تواند قابلیت کنترل پهپادها را در اختیار کاربر خود قرار دهد.

فناوری دیگری که قرار است پس از پایان مرحله آزمایشی توسط ارتش بریتانیا به طور گسترده‌تری مورد استفاده قرار گیرد، شامل یک سیستم هشدار چشمک زن بر روی کلاه خود سربازان است که به گفته وزارت دفاع به «شناسایی دوست یا دشمن» کمک می‌کند.

فناوری تشخیص لیزری همچنین به سربازان در صورت هدف قرار گرفتن توسط دشمنان هشدار می دهد. این در حالی است که برای محاسبه برد هدف از سیستم دیگری به نام فاصله یاب لیزری استفاده خواهد شد.

آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی آژانسی زیر نظر وزارت دفاع بریتانیا است و حدود ۵۰۰۰ کارمند در سه سایت مختلف دارد.

ابتکار جداگانه ای که در ماه سپتامبر توسط وزارت دفاع بریتانیا آغاز شد، تسهیلات جدیدی را در اختیار سربازان انگلیسی قرار می دهد. این تجهیزات شامل پهپادهایی است که در عرض چند دقیقه مدل های سه بعدی یک منطقه را تولید می کنند.

تلگراف پیشتر فاش کرده بود که نیروهای ویژه بریتانیا در حال حاضر از فناوری واقعیت مجازی برای کمک به آنها برای آماده شدن برای عملیات های مخفی در سراسر جهان استفاده می کنند.

سایر تجهیزات تست شده چیست؟

سایر فناوری‌های پوشیدنی برای سربازان بریتانیایی که در اطلاعیه روز یکشنبه ذکر شد شامل موارد زیر است:

دستگاه تشخیص حرارتی پهپاد: دشمنان را با استفاده از ردپای حرارتی آنها شناسایی می کند.

حسگرهای زمینی: حرکت دشمن را تشخیص داده و هشدارهای لازم را به تجهیزات فرسوده سربازان ارسال می کند.

دوربین های دیجیتال پیشرفته روز و شب: دید را در شرایط مختلف افزایش می دهد.

Smart Hub: به عنوان یک ذخیره سازی انرژی و مغز داده یکپارچه برای همه دستگاه های دیجیتال عمل می کند.

مزیت این فناوری برای سربازان چیست؟

مزایای برجسته ذکر شده در این بیانیه مطبوعاتی برای این لباس‌های بدن عبارتند از:

افزایش ریتم نبرد: این امتیاز منجر به تصمیم گیری سریعتر در میدان جنگ می شود.

آگاهی موقعیت نبرد پیشرفته: اطلاعات بلادرنگ در مورد مواضع دوستان و دشمن ارائه می دهد.

بهبود تصمیم گیری: به اشتراک گذاری داده ها، تصاویر و ویدیوها با تیم های گسترده تر را تسهیل می کند.

در فاز بعدی ترم «سربازان آینده» باید منتظر چه پدیده ای باشیم؟

ماریا ایگل، رئیس تدارکات و صنعت در وزارت دفاع بریتانیا، حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرد و گفت: “این دولت در تعهد خود به استقرار پیشرفت های تکنولوژیکی که ایمنی و برتری نیروهای مسلح بریتانیا را تضمین می کند، مصمم است. فن آوری پیشرفته کشندگی عملیات را افزایش می دهد و آگاهی میدان جنگ را افزایش می دهد.”

دکتر پل هولینزهد، مدیر اجرایی آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی بریتانیا، بر همکاری با صنعت برای توسعه این فناوری‌های متحول کننده تأکید کرد.

مرحله بعدی این آزمایش شامل فناوری های پیشرفته ای خواهد بود که بر روی خودروهای نظامی نصب می شود.

انتظار می‌رود این آزمایش‌ها که به عنوان بخشی از ابتکار سرباز آینده انجام می‌شود، طی پنج سال آینده ادامه پیدا کند و با در دسترس قرار گرفتن فناوری‌های جدید، تکامل یابد.

جان راسل، دانشمند ارشد آزمایشگاه، پتانسیل نجات جان این پیشرفت ها را بیشتر برجسته کرد. وی گفت: «این فناوری با ارتقای توان عملیاتی نیروهای مسلح ما و برتری دادن آنها نسبت به دشمن، از جان نیروهای مسلح ما محافظت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا