اقتصاد جهان

تحریم ها اقتصاد روسیه را قوی تر کرده است

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، نیکیتا انیسیموف، رئیس دانشگاه HSE روسیه در بیانیه ای در پارلمان این کشور تاکید کرد که تحریم های غرب علیه مسکو که پس از درگیری های نظامی با اوکراین اعمال شده است، موجب تقویت این کشور شده است. اقتصاد روسیه.

انیسیموف که به نمایندگی از اقتصاددانان دانشگاه در جلسه پارلمان روسیه برای بررسی پیش نویس بودجه فدرال برای سال های ۲۰۲۷-۲۰۲۵ صحبت می کرد، گفت که تحریم ها در واقع به بازسازی اقتصاد این کشور کمک کرده است.

به گفته این کارشناس، این مشکل منجر به «پایان دادن» وابستگی روسیه به صادرات مواد خام مانند نفت و گاز به عنوان منبع درآمد شده است. چیزی که دولت روسیه سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: امروز با توجه به شوک های خارجی و بازسازی سریع اقتصادمان توانسته ایم وابستگی خود به صادرات مواد اولیه را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم. بنابراین می‌توان گفت تحریم‌ها تنها اقتصاد ما را قوی‌تر و مقاوم‌تر کرده است.

موفقیت روسیه در کاهش وابستگی به درآمدهای نفت و گاز توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در ژوئن مورد تاکید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه در سال گذشته ۳.۶ درصد رشد کرد و پس از کاهش ۱.۲ درصدی در سال ۲۰۲۲، زمانی که این کشور برای اولین بار تحت تحریم های اقتصادی گسترده غرب قرار گرفت، به رشد بازگشت.

بیشتر این رشد ناشی از صنایع غیرمرتبط با منابع طبیعی مانند تولید، ساخت و ساز، کشاورزی، تجارت، گردشگری و خدمات مالی است.

ماه گذشته، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۴ به رشد خود ادامه خواهد داد و رشد تولید ناخالص داخلی به ۴.۷ درصد در نیمه اول سال خواهد رسید. سیلوانوف پیش بینی کرد که رشد تولید ناخالص داخلی تا پایان سال به ۳.۹ درصد خواهد رسید که نسبت به سال ۲۰۲۳ بیشتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا