اخبار اقتصاد ایران

تحقق وعده رییس جمهور شهید در منطقه آزاد انزلی؛ ریل به بندر کاسپین رسید

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: هزینه ساخت این پروژه بزرگ ملی که توسط وزارت راه و شهرسازی و با همکاری این سازمان به پایان رسیده است، بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال است. ارزش سهام سازمان منطقه آزاد انزلی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

ایران تحلیل، مهدی کاظمیان سخنگوی این سازمان با بیان اینکه در راستای وعده های دولت شهید رئیس جمهور با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون نخست وزیر، اظهار داشت: جمهوری آذربایجان، طرح ملی اتصال مجتمع بندری کاسپین به خطوط راه آهن سراسری فردا به بهره برداری رسمی می رسد، گفت: پروژه زیربنایی به طول ۳۷ کیلومتر از ایستگاه پیربازار رشت و نقطه پایانی آن آغاز شده است. اسکله رورو، مجتمع بندری کاسپین است.

وی هزینه ساخت این پروژه بزرگ ملی را که توسط وزارت راه و شهرسازی و با همکاری این سازمان به پایان رسیده است را بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال و ارزش مشارکت آزاد انزلی عنوان کرد. سازمان منطقه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه تکمیل این پروژه ملی مهمترین اثر بین المللی اتصال مجتمع بندری کاسپین به خطوط ریلی کشورمان، تکمیل زیرساخت ها برای فعال سازی کریدور شمال – جنوب است. و توسعه همکاری ها با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: از سوی دیگر با بهره برداری از این طرح، دریای شمال به دریاهای جنوب و آبراه های بین المللی متصل می شود و زمینه مناسبی فراهم می شود. توسعه روابط بین اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را فراهم کرد.

مهدی کاظمیان با اشاره به تاکید رئیس جمهور شهید در بازدید از مجتمع بندری کاسپین برای تسریع در تکمیل این پروژه مهم زیربنایی ملی، افزود: با بهره برداری از این پروژه یکی دیگر از وعده های صادقانه دکتر سید ابراهیم رئیس جمهور جامعه، محقق شده است. گام مهمی در توسعه دیپلماسی اقتصادی و ترانزیتی کشورمان با کشورهای حاشیه دریای خزر، اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای برداشته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا