ارزهای دیجیتال

تحقق کامل درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۳ – افق میهن

اداره امور مالیاتی ایالتی گزارشی از شناخت درآمد مالیاتی در سال ۱۴۰۳ تهیه کرد.

براساس اخبار تجاری ، منبع اصلی درآمد دولت در قانون خانوار کل کشور درآمد مالیاتی است. هنگام ایجاد لایحه بودجه سال ، دولت پیشنهاد کرد که مجمع مشاوره اسلامی در رابطه با ظرفیت اقتصادی کشور ، شرایط کلان اقتصادی و شاخص هایی که بر کار تأثیر می گذارد ، بر درآمد پایدار تأثیر می گذارد. در تصویب ، این تعداد در قانون بودجه اتخاذ شده در سال به ۴ تریلیون تومان افزایش یافت. این نشان می دهد افزایش درآمد مالیاتی جمع آوری شده در سال ۲.

با این حال ، تحقق درآمد مالیاتی در سال دوم در مقایسه با سال دوم افزایش قابل توجهی ۵ ٪ داشت. بنابراین ، پیش بینی درآمد مالیاتی در سال ۶ مبتنی بر یک فرآیند قابل ارتقاء و در عین حال بر اصلاحات ساختاری و ظرفیت مالیاتی واقعی و بالقوه سیستم مالیاتی است.

عملکرد مدیریت مالیات در ۱

افزایش پیش بینی در خانواده کل کشور برای درآمد مالیاتی با توجه به درآمد حاصل از فروش قابل توجه سال از منظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی در ابتدای سال جاری مورد بررسی قرار گرفت. برخی همچنین با حفظ ثبات در تجارت و بازارها ، دانش این درآمد مالیاتی را در تضاد در نظر گرفتند.

علیرغم این دیدگاه ها و به عنوان اقتصاد کشور ، رویدادهای بی سابقه و غیرقابل پیش بینی سال گذشته ، اداره امور مالیاتی دولت موفق به تکیه بر برنامه ریزی دقیق ، تصمیمات هوشمندانه و اقدامات به موقع شد و وی موفق شد درآمد مالیاتی تحقق یافته را بیش از آنچه انتظار می رود ، انجام دهد.

در همین راستا ، یکی از اقدامات مؤثر سازمان استفاده از ظرفیت ماده ۵ قانون مالیات مستقیم بود که مبتنی بر اشراف اطلاعاتی سازمان در مورد فعالیت های اقتصادی و داده های مالی مالیات دهندگان ، محاسبه و شناسایی صاحبان شرکت های کوچک و بالا بود. این اقدام هنگام بهینه سازی روند کنترل در این گروه از مالیات دهندگان ، منجر به افزایش دقت ، عدالت و سرعت در مالیات شد و نقش مهمی در ارتقاء درآمد مالیاتی داشت. احتمال انتخاب مالیات دهندگان توسط مالیات دهندگان منجر به افزایش رضایت و مشارکت در مالیات شده است که منجر به اطاعت مالیاتی و افزایش صاحبان مشاغل ۸۳ ٪ در مقایسه با سال گذشته شد.

سیستم اطلاعاتی سیستم مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی با شناسایی و ثبت نام در حدود ۴ میلیون فیلم جدید فراهم شد که باعث شد تعداد مالیات دهندگان از حدود ۸ میلیون در ۱۴۰۱ در ۱۴۰۳ از حدود ۸ میلیون نفر از حدود ۸ میلیون نفر باشد.

اجرای عملیاتی قانون در شاخه ها و سیستم مردسالار و تولید استاندارد مالیات بر ارزش افزوده بر اساس اطلاعات خود منجر به افزایش ارسال تعدادی از اعلامیه ها و بیان مثبت از ارزش اسمی بیش از ۴۵۶ شد. این تعداد در سال گذشته ۷۳ درصد افزایش یافته است. این نرخ رشد در ۱۴۰۲ ۵۲ ٪ (در مقایسه با ۱۴۰۱) بود. افزایش در این ارقام رشد نمایی مالیات دهندگان در اعلامیه را با اجرای ترمینال فروشگاه و سیستم فروتنی نشان می دهد.

به منظور ارتقاء شفافیت مالی و ایجاد عدالت مالیاتی ، اداره امور مالیاتی دولت با تعیین و تقویت فرار مالیاتی و مرکز پولشویی اقدامات گسترده ای را برای شناسایی مالیات دهندگان رسمی و پناهندگان مالیاتی انجام داد. این مرکز با داشتن زیرساخت های با توجه به داده ها و سیستم های هوشمند ، نقش مهمی در شناسایی فعالیت های مخفی اقتصادی و زباله های قانونی ایفا کرده و سهم بسزایی در جلوگیری از تأمین اعتبار دولت و حقوق عمومی داشته است.

سایر اقدامات برجسته سازمان در سال دوم اجرای جامع سیستم موارد مالیاتی بود. این رویکرد جدید تمرکز منابع انسانی را در بررسی موارد ریسک خرد و ریسک کاهش داده است و در عوض ظرفیت متخصصان و صندوق های کنترل در مدت زمان بسیار کوتاهی ارائه شده است. اجرای این راهنما منجر به ارتقاء بهره وری سازمان شد و روند تعیین مالیات های واقعی را در موارد مختلف تسریع کرد و شرایط را برای اجرای مالیات عادلانه تر و مؤثر سال فراهم کرد. در حوزه سیستم کنترل ، سازمان با پذیرش یک رویکرد منظم و تقویت فرایندهای اجرایی کمیته های حل و فصل اختلاف ، پایه و اساس بهبود عملکرد این هیئت ها را تشکیل داد. غلظت در برنامه ریزی هدفمند ، نظارت مداوم و بهینه سازی فرایند جلسه منجر به افزایش صداهای مالیاتی در این نمایندگان در مقایسه با سال قبل شد. این نقش اساسی در تسریع در اطمینان از پرونده ها ، افزایش میزان پول و کاهش عدم اطمینان مالیات دهندگان و سازمان داشت.

از طریق ادامه همکاری استراتژیک و مؤثر با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت ابزارها و سیستم عامل های حاکمیت مالی ، اداره امور مالیاتی دولت موفق به پیگیری و جمع آوری بخش مهمی از تغییر مالیات ماوراء طبیعی شد. قدم در ترمیم منابع مالی قابل توجهی برای وزارت دارایی ایالت ، گامی طولانی برای تقویت رشته مالی ، بازدارنده و اعتماد مؤثر به حوزه مالیاتی کشور است.

از پتو خانگی عبور کنید

با وجود شرایط غیرقابل پیش بینی در سال ۱۴۰۳ ، اداره امور مالیاتی دولت با استفاده از اقدامات نوآورانه و اقدامات بی سابقه در توسعه بانکهای اطلاعاتی ، فرآیند پردازش ، روش های مالیاتی اصلاحات و ایجاد شفافیت مالی توانست تفاوت معنی داری در مالیات دهندگان ایجاد کند. این اقدامات برای تسهیل اطاعت مالیاتی و ایجاد فرهنگ پذیرش مالیاتی در شهرداری منجر به میزان قابل توجهی از درآمد مالیاتی شد که فراتر از پیش بینی های بودجه کلی کشور بود.

در این راستا ، درآمد مالیاتی ایالت به ۱۴۰۳ ۱۲۲۹ رسیده است که نشان دهنده افزایش قابل توجهی ۵۲ درصد در مقایسه با ۱۴۰۲ است. مبلغ ۸۰۱ با مالیات مستقیم از این درآمد حاصل شد. با این حال ، ۴۲۸ تلاش بیشتر از کالاها و خدمات انجام شد.

این عملکرد بیانگر اراده شدید دولت و دولت مالیاتی برای تحقق شفافیت اقتصادی و تقویت منابع مالی کشور و همچنین وعده تغییر اساسی در سیستم مالیاتی و اقتصاد در آینده ای نه چندان دور است.

منبع: رسانه های مالیاتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا