ترندهای روز

تحقیقات جدید: حدود نیمی از مرگ‌ومیرهای سرطان قابل پیشگیری هستند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

بر اساس تحقیقات جدید دانشمندان، کمتر از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در ایالات متحده و همچنین ۴۰ درصد موارد سرطان با عوامل قابل پیشگیری مرتبط است.

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط انجمن سرطان آمریکا (ACS) انجام شده است، تعداد زیادی از موارد سرطان و مرگ و میر در بزرگسالان حداقل ۳۰ سال به دلیل عوامل بالقوه قابل پیشگیری مانند سیگار کشیدن و رژیم غذایی نامناسب است. .

به بیان ساده، یافته های دانشمندان نشان می دهد که ۴۰ درصد از این موارد و حدود نیمی از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در ایالات متحده به عواملی مربوط می شود که می توان آنها را کنترل کرد.

آنها در تحقیقات خود، میزان بروز و مرگ و میر ۳۰ نوع سرطان را در رابطه با ۱۸ عامل خطر قابل اصلاح تجزیه و تحلیل کردند.

«دکتر فرهاد اسلامی» نویسنده اصلی ایرانی این پژوهش به یورونیوز می گوید:

“تعداد زیادی از موارد سرطان و مرگ و میر در ایالات متحده به عوامل بالقوه قابل تغییر نسبت داده می شود، که نشان دهنده پتانسیل کاهش قابل توجهی در نرخ سرطان از طریق اجرای گسترده و عادلانه ابتکارات است.”

عوامل قابل پیشگیری سرطان

از جمله عوامل ذکر شده در این مطالعه می توان به سیگار کشیدن، اضافه وزن، نوشیدن الکل، مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده و مصرف کم میوه و سبزیجات اشاره کرد. عوامل دیگری مانند عدم فعالیت بدنی، اشعه ماوراء بنفش و عفونت های سرطان زا مانند ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نیز ذکر شده است.

با این حال، به گفته دانشمندان، سیگار به عنوان عامل اصلی ذکر شده است، به گفته دانشمندان، ۲۰ درصد از کل موارد سرطان و ۳۰ درصد مرگ و میرها در ایالات متحده است.

اسلامی همچنین توضیح می دهد که اگر عاملی تاثیر زیادی در شکل گیری سرطان داشته باشد و نادر باشد، در مجموع فقط چند مورد سرطان ایجاد می کند. با این حال، یک عامل مشترک با تأثیر ضعیف‌تر می‌تواند منجر به سرطان‌های بیشتری شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا