ترندهای روز

تحقیقات ویژه درباره قتل‌های سریالی قاچاقچی مخوف در کرمان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مرداد امسال ماموران شهرستان بروات بم در استان کرمان از ناپدید شدن مردی ۳۷ ساله مطلع شدند. این مرد برای آخرین بار برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. چند روز پس از ناپدید شدن مرموز مرد جوان، احتمال اینکه وی قربانی جنایت شده باشد قوت گرفت و در این شرایط تیمی از ماموران زیر نظر غلام عباس عظیمی قاضی دادگاه بروات شروع به کار کردند. تحقیقات ویژه برای یافتن آثاری از او ماموران پس از یک هفته تحقیقات تخصصی به مردی ۴۷ ساله به نام رامین رسیدند. کارمند یکی از ادارات شرق استان کرمان که بر اساس کشفیات پلیس آخرین نفری بود که همراه مرد مفقود شده بود. به همین دلیل مأموران به سراغ این مرد رفتند اما او منکر ملاقات با مرد گمشده شد. اما پلیس شواهدی پیدا کرد که نشان می داد رامین با مرد گمشده اختلاف مالی داشته و روز حادثه برای حل این اختلافات با وی ملاقات می کرده است. اما این همه اطلاعاتی نبود که پلیس از رامین به دست آورده بود. کارآگاهان دریافتند که این مرد در واقع یک قاچاقچی عمده مواد مخدر بوده که شغل منشی را به عنوان پوشش افق میهن کرده است. با این اطلاعات رامین دستگیر شد و در مواجهه با مدارک به دست آمده توسط پلیس به قتل مرد گمشده اعتراف کرد. وی گفت: چون با مقتول اختلاف مالی داشتم و نمی خواست بدهی خود را بپردازد، به بهانه ای او را به بیابان های خارج از شهر کشاندم و با شلیک گلوله به قتل رساندم و در چاه متروکه انداختم.

اگرچه با اعترافات رامین راز ناپدید شدن مرد جوان فاش شد، اما باز هم ماموران به متهم مشکوک شدند، زیرا در سال های گذشته افرادی در این شهر ناپدید شده بودند که هیچگاه سرنوشتشان مشخص نشد. مهم این بود که همه مفقودین از بستگان یا آشنایان رامین بودند. در این شرایط تحقیقات از متهم ادامه یافت و وی به ارتکاب ۳ جنایت دیگر از جمله قتل پسر عمویش اعتراف کرد. وی گفت: پسر عمویش و ۲ مرد دیگر از آشنایان خود را در سال های ۹۱، ۹۲ و ۱۳۹۷ با همین روش کشته و جسد آنها را به چاه متروکه ای در بیابان انداخته است.

به گفته سرهنگ عبدولی، فرمانده انتظامی شهرستان بم، ماموران علاوه بر کشف گیره کمربند و فشنگ های مربوطه از مخفیگاه متهم، موفق به کشف چاهی به عمق ۲۰ متری محل دفن اجساد قربانیان شدند و بقایای جسد قربانیان را بیرون کشیدند. بدن ها از سوی دیگر معین افشاری، رئیس حوزه قضایی بروات نیز گفت: متهم انگیزه خود از این جرایم را اختلاف مالی در زمینه خرید و فروش مواد مخدر عنوان کرد و ممکن است پرونده گسترده و غیره شود. ممکن است متهمان در این پرونده دخیل باشند. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا