ترندهای روز

تحقیق جدید: مصرف روزانه صبحانه باعث افزایش رضایت از زندگی در کودکان می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

در یک مطالعه جدید روی ۱۵۰۰۰۰ کودک و نوجوان از سراسر جهان، محققان می گویند افرادی که صبحانه می خورند نسبت به افرادی که این وعده غذایی مهم را حذف می کنند، از زندگی خود رضایت بیشتری دارند.

این تحقیق بر روی شرکت کنندگان ۱۰ تا ۱۷ ساله از ۴۲ کشور مختلف مانند روسیه، انگلستان، اسکاتلند و کانادا انجام شد. در آن از طریق پرسشنامه از شرکت کنندگان پرسیده شد که معمولاً چند وقت یکبار صبحانه می خورند؟ این سوال هم برای روزهای مدرسه و هم برای تعطیلات آخر هفته پرسیده شد.

سپس از شرکت کنندگان خواسته شد تا سطح کیفیت زندگی خود را در مقیاسی از ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند. همچنین محققان عوامل احتمالی دیگری مانند جنسیت، سن، وضعیت اقتصادی-اجتماعی، مصرف میوه ها و سبزیجات، فعالیت بدنی و بدن آنها را در نظر گرفته اند. شاخص توده

افزایش رضایت از زندگی با خوردن صبحانه

گروهی که هر روز صبحانه مصرف می کردند با میانگین نمره ۶.۳ تا ۶.۶ بالاترین سطح رضایت را گزارش کردند. افرادی که هرگز صبحانه نخوردند نیز با میانگین امتیاز ۵.۵ تا ۵.۸ کمترین میزان رضایت را از زندگی خود داشتند.

لی اسمیت، نویسنده ارشد این مطالعه و اپیدمیولوژیست در دانشگاه آنگلیا راسکین در بریتانیا، می گوید:

“نتایج تحقیق به برخی تناقضات بین کشورهای مختلف اشاره می کند که ممکن است تحت تاثیر فرهنگ ها و سبک های زندگی متنوع و عوامل اجتماعی-اقتصادی باشد.” با این حال، نتایج ما نشان می دهد که در همه کشورهای مورد بررسی، افرادی که صبحانه می خورند نسبت به افرادی که صبحانه می خورند رضایت بیشتری از زندگی دارند. هرگز صبحانه نخور.”

ذکر این نکته ضروری است که نتایج ارائه شده بر اساس مطالعات همبستگی است، به این معنی که مصرف صبحانه ممکن است لزوماً دلیل رضایت از زندگی نباشد.

اسمیت در ادامه توضیح می دهد:

“مصرف به اندازه صبحانه انرژی و مواد مغذی لازم برای عملکرد شناختی بهینه را فراهم می کند و تمرکز، حافظه و توانایی یادگیری را افزایش می دهد. دلیل دیگر می تواند ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی باشد که از صبحانه دریافت می کنیم و عدم دریافت منظم آنها ممکن است باعث کاهش رضایت از زندگی شود. زمان

نتایج این مطالعه در مجله BMC Nutrition منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا