ترندهای روز

تحقیق جدید: نشستن بیش‌ازحد احتمال مرگ زودرس را افزایش می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

پیشرفت تکنولوژی در چند دهه گذشته و افزایش تعداد کارمندان از راه دور، میل انسان به جابجایی را از بین برده است. در واقع، افراد زیادی هستند که هر روز برای مدت طولانی چه در محل کارشان جلوی کامپیوترشان و چه در خانه جلوی تلویزیون می نشینند. با توجه به اینکه بدن انسان برای حرکت ساخته شده است، کم تحرکی و نشستن طولانی مدت می تواند برای سلامتی ما مضر باشد. اکنون، مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو (UCSD) انجام شده است، نشان می دهد که نشستن بیش از حد می تواند چقدر خطرناک باشد و محدودیت آن چقدر است.

در این مطالعه، ۵۸۵۶ شرکت‌کننده زن ۶۳ تا ۹۹ ساله حضور داشتند و از آنها خواسته شد تا برای ثبت الگوهای حرکتی خود از یک وسیله بهداشتی روی باسن خود تا هفت روز استفاده کنند. محققان سپس شرکت کنندگان را به مدت یک دهه دنبال کردند و در این مدت ۱۷۳۳ نفر از آنها مردند.

ارتباط بین نشستن و مرگ زودرس

پس از آن، محققان با کمک مدل‌های هوش مصنوعی، مدت زمان نشستن شرکت‌کنندگان را تعیین کردند و سپس سعی کردند ارتباط بین میزان نشستن و خطر مرگ آنها را بیابند. شرکت‌کنندگانی که بیش از ۱۱ ساعت در روز می‌نشستند، ۵۷ درصد بیشتر از افرادی که کمتر از ۹ ساعت و نیم در روز می‌نشستند، در طول دوره مطالعه جان خود را از دست دادند.

داده های این تحقیق همچنین نشان می دهد که خطر مرگ زودهنگام حتی در افرادی که برنامه ورزشی منظم داشتند نیز وجود داشت.

اما چقدر نشستن در طول روز زیاد محسوب می شود؟ به گفته دانشمندان UCSD، این ۱۱ ساعت در روز است. با این حال، مطالعات دیگر نشان داده اند که نشستن حتی به اندازه هفت ساعت در روز می تواند بیش از حد باشد. همچنین تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد نباید بیش از ۳۰ دقیقه در یک زمان بنشینید، زیرا می تواند سطح قند خون و فشار خون را افزایش دهد.

نتیجه تحقیقات فعلی در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا