بانک و بیمه

تحلیل تکنیکال اونس طلا

سومیا شورابی; بازار: قیمت هر اونس طلا برای اولین بار در تاریخ خود به بالای ۲۶۰۰ دلار رسید. انتظارات بازار از نرخ بهره نشان می دهد که همه در حال آماده شدن برای یک دوره اقتصادی با نرخ بهره پایین هستند، زمانی که بانک های مرکزی جهان نرخ بهره را کاهش می دهند یا از افزایش نرخ بهره خودداری می کنند. این موضوع باعث شده هزینه فرصت سرمایه گذاری در طلا کاهش یابد و از قیمت اونس طلا حمایت کند.

پس از نشست فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه، که در آن نرخ بهره به میزان نیم درصد کاهش یافت (دوبرابر محدوده استاندارد)، بانک‌های مرکزی یا شروع به کاهش نرخ‌های بهره کرده‌اند و یا اعلام کرده‌اند که حتی نرخ‌های بهره را در آینده کاهش خواهند داد. بانک های مرکزی که خواهان افزایش نرخ سود بوده اند اعلام کرده اند که در حال حاضر برنامه ای برای افزایش نرخ سود ندارند.

حتی بانک های مرکزی کوچکتر مانند بانک مرکزی آفریقای جنوبی نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد یا بانک مرکزی فیلیپین ۲.۵ درصد کاهش می دهد و گفته می شود که بانک مرکزی هند نیز نرخ های بهره را کاهش خواهد داد. در جلسه بعدی، اگرچه بانک مرکزی چین نرخ بهره را بدون تغییر رها کرد، اما نرخ بهره وام های یک و پنج ساله این کشور در پایین ترین سطح خود باقی ماند، بانک مرکزی ژاپن نیز نرخ بهره را اعمال کرد، اگرچه بهره نرخ ها تغییری نکرد بانک مرکزی اروپا در نشست اخیر خود نرخ بهره را کاهش داد، بانک انگلستان نرخ بهره را بدون تغییر رها کرد، اما این احتمال وجود دارد که در ماه های آینده نرخ بهره را کاهش دهد.

اونس طلا توانست به رکوردهای تاریخی جدید صعود کند، فدرال رزرو آمریکا به آینده اقتصادی این کشور خوش بین است، اما همچنان نرخ بهره را نیم درصد کاهش داد، طلا نیز در سال به ۲۶۰۰ دلار آمریکا جهش کرد. واکنش اولیه، اما همچنان رو به کاهش، جو عمومی بازار نشان می دهد که همه در حال آماده شدن برای کاهش نرخ بهره هستند و از سوی دیگر، ریسک های ژئوپلیتیکی روز به روز در حال افزایش است و جریان های ریسک گریزی ممکن است تقاضا برای طلا را افزایش دهد.

پیش بینی طلا

طلا با شکستن ۲۶۰۰ دلار به سطوح ناشناخته نمودار می رسد. همه چیز حکایت از ادامه حرکت صعودی طلا دارد. اگرچه ورود به یک معامله خرید خطرناک به نظر می رسد، اما می توان در طول اصلاحات قیمت به خرید طلا فکر کرد.

قیمت هر اونس طلا می تواند تا مقاومت ۲۶۳۴.۵۰ دلار افزایش یابد، میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز حاکی از روند صعودی است و تنها شکست ۲۵۵۰ دلاری می تواند روند صعودی طلا را متوقف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا