بانک و بیمه

تحویل بار یا مسافر به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث ممنوع است

به گزارش ایران تحلیل، مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق بیمه خسارت بدنی گفت: بر اساس ماده ۴۴ قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی مصوب ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، حمل بار و مسافر از هر نوع از طریق شرکت ها و مؤسسات برای انجام این کار ممنوع است. حمل بار و مسافر در داخل و خارج شهر به وسایل نقلیه ای که بیمه شخص ثالث ندارند.

این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: نظارت بر اجرای این بند قانونی بر عهده وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور است و زمانی که شرکت، موسسه یا گروهی نسبت به انتقال بار و مسافر به وسیله نقلیه بدون بیمه اقدام می کند، شخص به مدت یک ماه مسئول خواهد بود و در صورت ثبت و مستند شدن این حادثه برای بار چهارم، مجوز شرکت یا مؤسسه مربوطه طبق قانون به طور کامل لغو می شود.

قمصریان همی‌چین می‌گوید: اصولاً نهادهای نظارتی باید آماری از اقدامات خود در این زمینه ارائه دهند، اما در مجموع مشخص است که دستاوردهای چشمگیری و قابل توجهی در این زمینه نداشته‌ایم و آمار اعلام شده از سوی نمایشگاه مرکزی سوخت، نشان می‌دهد که این قسمت نیز یک عمل ضعیف است. چون اعلام شد حدود ۳۰۰ هزار وانت بدون بیمه مسئولیت در کشور داریم. همچنین ستاد پمپ بنزین اخیرا آمار تاکسی های زرد و سبز فاقد بیمه نامه را اعلام کرده که رقم قابل توجهی است. در نهایت انتظار می رود مسئولان ذیربط در راستای تمرکز قانون بر حسن اجرای این بند مهم قانونی مورد توجه و کنترل کافی قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا