اخبار اقتصاد ایران

تخصیص اراضی به اهالی روستای خسارت دیده امامزاده ابراهیم

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان عدم تایید مالکیت و نبود قرارداد واگذاری را یکی از دغدغه های اهالی روستای امامزاده ابراهیم شفت دانست و تاکید کرد: در راستای کمک به اهالی پس از حادثه آتش سوزی، اقدام کردیم. امکان واگذاری زمین با ۹۰ درصد تخصیص.

افق میهن، حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت ارزیابی واحدهای خسارت دیده در آتش سوزی اردیبهشت ماه امسال در روستای امامزاده ابراهیم در شهرستان شفت تصریح کرد: اداره کل بنیاد مسکن استان گیلان از همان روز اول وقوع حادثه ارزیابی اولیه از تمامی واحدها انجام داد که در مدت یک هفته به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه بنا به درخواست اهالی، پس از نقشه برداری پلاک به پلاک واحدهای آسیب دیده، عملیات تخریب را انجام دادیم. ما این کار را در چهار ماه انجام دادیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از تصویب و اجرای طرح تفکیک با توجه به نیاز روستا در کمیته تصویب طرح هادی خبر داد و اظهار داشت: مرجع صدور پروانه ساخت و ساز در روستا دهیاری است و لذا دهیاری است. هر متقاضی به محض اخذ مجوز آماده پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مقاوم سازی است.

دائمی تسهیلات مذکور را با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله دانست و افزود: متقاضیان پس از اخذ پروانه ساختمانی به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی عدم استقرار مالکیت و نبود قرارداد واگذاری را یکی از دغدغه های اهالی روستای امامزاده ابراهیم شفت دانست و تاکید کرد: بخشی از اراضی روستا در تصرف بوده و به همین دلیل برای کمک به اهالی در دستور کار قرار گرفتیم. امکان واگذاری زمین با ۹۰ درصد تخصیص.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان حادثه مذکور را در مساحت ۲.۲ هکتار و شامل ۱۰۶ بلوک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ۱۰۱ بلوک تخریب و پنج بلوک در حال تعمیر است.

دائمی این ۱۰۶ بلوک را شامل ۲۸۹ واحد مسکونی و ۱۰۵ واحد تجاری دانست و گفت: ۲۶۴ واحد ساختمانی مسکونی و ۲۵ واحد تعمیرات مسکونی، ۹۷ واحد تجاری ساختمانی و ۸ واحد تجاری تعمیراتی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا