اخبار اقتصاد ایران

تخصیص بیش از ۷ هزار تن قیر رایگان به محلات هدف بازآفرینی شهری گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: با اختصاص قیر رایگان توسط شرکت نوسازی شهری ایران به شهرداری های استان گیلان، تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر در محدوده های هدف نوسازی شهری استان گیلان است. آسفالت شده اند.

افق میهن، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بازآفرینی شهری یکی از موضوعات مهم برای تغییر بدنه شهری از وضعیت ناپایدار به پایدار است، گفت: با تخصیص رایگان قیر شرکت نوسازی شهری ایران به شهرداری های استان گیلان تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر محلات هدف ۲۴ شهر استان گیلان آسفالت شده است.

وی افزود: در راستای اقدام مشترک اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری های استان، هر ساله مقدار مشخصی قیر رایگان برای بازآفرینی مناطق هدف به شهرها اختصاص می یابد.

فلاحتگر به مقایسه آماری میزان تخصیص قیر در دو سال اخیر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تخصیص قیر در حوزه بازآفرینی شهری در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ۷۰۰ تن بوده که این رقم در سال جاری به ۱۴۹۶ تن افزایش یافته است. ، که با رشد مضاعف همراه است. بوده است

همچنین در سال گذشته تخصیص و مصرف قیر در بخش مسکن مهر شهر رشت ۴۷۷ تن بوده که امسال به ۶۰۰ تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ شهر گیلان دارای زیرساخت های فرسوده هستند، گفت: تاکنون ۵ هزار و ۳۴۶ هکتار زیرساخت شهری ناکارآمد با جمعیت ۵۴۵ هزار و ۹۹۲ نفر در استان شناسایی شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: با اختصاص حدود ۷ هزار و ۱۹۵ تن قیر رایگان به مناطق هدف بازآفرینی شهری گیلان، یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر خاکی و ناهموار استان گیلان آسفالت شده است.

وی ضمن دعوت از مردم و سازندگان برای مشارکت در بهسازی و نوسازی مسکن گفت: در چارچوب مقررات و بخشنامه های ابلاغی ظرفیت هایی برای نوسازی مسکن وجود دارد و شرکت بازآفرینی شهری ایران فرصت مناسبی را برای حضور سازندگان فراهم کرده است. سازندگان و انبوه سازان در زمینه بافت های فرسوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا