بانک و بیمه

تخصیص ۵۰ همت اعتبار جدید برای وام ازدواج و فرزندآوری از فردا

به گزارش افق میهن، مهدی سحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اظهار داشت: با مصوبه شورای عالی بانک مرکزی ۵۰ فقره وجوه قرض الحسنه جدید از محل آزادسازی سپرده های قانونی بانک ها تا سقف سال ۹۶ تامین می شود. میزان وام ازدواج و تولد.» امسال روند ثبت نام متقاضیان تسریع و تسهیل می شود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، وی افزود: با این اقدام ظرفیتی که بانک مرکزی به بانک های عملیاتی اجازه ثبت نام روزانه می دهد افزایش یافته و روند ثبت نام نیز تسریع می شود.

سحابی گفت: با ابلاغ این مصوبه روند پرداخت تسهیلات نسبت به پنج ماهه اول سال تسریع می شود. همچنین ثبت نام متقاضیان در پنج ماهه اول سال که به دلیل سهمیه های اختصاص داده شده به شبکه بانکی بر اساس مهارت آنها با مشکل مواجه شده بود، رفع می شود.

۹۰ برای تسهیلات ازدواج و مهدکودک پرداخت شد

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به دو سرپرست وام ازدواج و زایمان تا پایان مرداد حدود ۷۵ تلاش وجود داشت. همچنین با پیگیری های انجام شده و جلسات فنی برگزار شده در بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۰ شهریور در ماه ۱۴۰۳ حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزند از طریق شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شد. بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۱۳ هزار نفر از طریق قرض الحسنه و ۲۱۰ هزار نفر از طریق قرض الحسنه صاحب فرزند شده اند.

وی با اشاره به اینکه تقاضا بیش از سهمیه اختصاص داده شده به شبکه بانکی است، تصریح کرد: در ۲۳ مردادماه با حضور قائم مقام بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها جلسه ای برگزار شد. از مدیران عامل بانک ها خواسته شد تا سهمیه را افزایش دهند مرداد این ماه باید توسط هر بانک در یک هفته تا پایان مرداد پرداخت شود. ضمناً پرداخت سهمیه الزامی بود شهریور ماه این استقرار هم باید تسریع شود.

لازم به ذکر است طبق قانون مبلغ وام در نظر گرفته شده برای اعطای وام ازدواج و ولادت در سال جاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و با تصویب شورای عالی بانک مرکزی برای تسهیل ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر به آن اضافه می شود. و تسریع در پرداخت به متقاضیان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا