اقتصاد جهان

تخفیف 2 دلاری عربستان برای فروش نفت به مشتریان آسیایی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، قیمت فروش نفت خام سبک عربی را به مشتریان آسیایی در ماه فوریه به پایین ترین سطح در ۲۷ ماه گذشته کاهش داد. این اعلامیه در بحبوحه رقابت تامین کنندگان رقیب و نگرانی در مورد اختلالات عرضه انجام می شود.

آرامکو عربستان قیمت فروش رسمی نفت سبک عربی در بازار آسیا را ۲ دلار در هر بشکه در مقایسه با ژانویه و یک دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/دبی کاهش داد. این قیمتی است که نفت عربستان در نوامبر ۲۰۲۱ فروخته شد.

اما قیمت نفت عربستان در مقایسه با سایر نفت های منطقه همچنان گرانتر است.

با ورود پالایشگاه های آسیایی در نیمکره شمالی به دوره تعمیرات بهاره، بازار فیزیکی نفت در آسیا طی ماه گذشته به دلیل انتظارات برای عرضه بیشتر در کوتاه مدت و کاهش تقاضا آرام شده است.

با وجود کاهش داوطلبانه تولید ۲.۲ میلیون بشکه ای اوپک پلاس، فعالان بازار هنوز متقاعد نشده اند که کاهش عرضه برای جلوگیری از افزایش عرضه جهانی نفت و کاهش قیمت ها حداقل تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ کافی باشد.

آرامکوی سعودی قیمت سایر انواع نفت فروخته شده در بازار آسیا را نسبت به ماه گذشته ۲ دلار در هر بشکه کاهش داد.

آرامکو قیمت فروش نفت سبک عربی به شمال غرب اروپا را ۲ دلار در هر بشکه کاهش داد و اعلام کرد که ۹۰ سنت بالاتر از شاخص نفت برنت است.

قیمت فروش نفت سبک عربی به آمریکا نیز دو دلار در هر بشکه کاهش یافته است.

انتهای پیام/۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا