محیط زیست

تداوم افزایش شاخص آلاینده‌ها همراه با گردوخاک در اصفهان/ دمای هوا ۲ درجه خنک‌ می‌شود

نوید حاجی بابایی در گفت وگو با خبرنگار افق میهن در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی شرایط افزایش ابر در اکثر مناطق طی سه روز آینده در استان را نشان می دهد.

وی افزود: بر این اساس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد در مناطق شمالی و شرقی استان موجب گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا می شود و در مناطق مرکزی نیز تا حدودی نفوذ می کند. .

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در نواحی غربی و جنوبی استان رگبارهای موقتی باران وجود دارد به همین دلیل خطرات ناشی از وزش باد و گرد و غبار در نیمه شمالی طی ساعت ۲۴ اعلام شده است. هشدار هواشناسی نارنجی

وی درباره اخطار نارنجی رنگ به دلیل تشدید و تداوم شرایط وزش باد غبارآلود و کاهش دید از اوایل امروز تا اوایل روز سه‌شنبه ۱۹ گفت: تیر وی در استان تصریح کرد: وزش باد شدید تا شدید، وزش باد رگباری و طوفان لحظه ای همراه با گرد و خاک و کاهش دید در نواحی شرقی و شمالی استان، کاهش کیفیت هوا در مناطق مرکزی، افزایش شاخص آلودگی و قرار گرفتن در معرض شرایط ناسالم پیش بینی می شود. .

حاجی بابایی گفت: فعالیت این سامانه در مناطقی از شهرهای اصفهان به طور خاص است آران و بیدگل، اردستان، انارک، چپنان، بادرود، خوردن و بیابانک، کاشان، مهاباد، نایین، نطنز، نسخهکوهپایه ها و کوه ها را می پوشاند.

وی بیان کرد: کاهش دید و کیفیت هوا به ویژه در نیمه اول روز، احتمال اختلال در تردد محورهای مواصلاتی نیمه شرقی و شمالی استان، احتمال سقوط اجسام و آسیب به سازه های موقت از جمله خطرات سیستم مذکور می باشد.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه افراد آسیب پذیر، احتیاط در تردد جاده ای، عدم تردد با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، اجتناب از پارک خودرو. توصیه می شود از سموم یا محلول پاشی باغات و مزارع حاشیه ساختمان های نیمه ساخته و درختان کهنسال خودداری شود.

وی با تقویت و تداوم توده هوای گرم از بعدازظهر پنجشنبه چهاردهم لغایت پایان روز دوشنبه هجدهم اخطار زردرنگ را صادر می کند. تیر وی در استان گفت: روند افزایش دما در نواحی مرکزی، شمالی و شمال شرق به ویژه در اصفهان است. آران و بیدگل، اردستان، انارک، چوپانان، بادرود، خمینی شهر، خوردن و بیابانک، برخوار (دولت آباد)، کاشان، کبوترآبادمهاباد، نایین، نجف آباد و نسخه یاد خواهد گرفت

حاجی بابایی شرایط گرمازدگی، افزایش تبخیر و تعرق در گیاهان را از خطرات فعالیت و تداوم توده هوای گرم در استان دانست و اظهار داشت: محافظت در برابر گرمازدگی و انجام اقدامات لازم به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی در ساعات اوج مصرف. گرما، عدم ماندگاری سرنشینان در خودرو در طول مدت زمان روند افزایشی دما و مصرف بهینه و مدیریت حامل های انرژی مورد تاکید و توصیه می باشد.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش می یابد و پس از آن گرم شدن تدریجی هوا پیش بینی می شود، افزود: حداکثر دمای هوا در کلانشهر اصفهان در سال جاری گرمترین ساعات امروز ۴۰ درجه سانتیگراد و حداقل آن فردا صبح به ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوای ۱۱ شهر اصفهان بالای مرز ۴۰ درجه سانتی گراد ثبت شده است، گفت: دمای هوای ۱۱ شهر اصفهان بالای مرز ۴۰ درجه سانتی گراد ثبت شده است. آران و بیدگل، بادرود، خوروبیابانککاشان با دمای ۴۲ درجه، مهاباد با دمای ۴۱ درجه، شهر اصفهان، چوپانان، خمینی شهر، فرودگاه اصفهان، کبوترآباد و نسخه با دمای ۴۰ درجه گرم ترین نقاط استان به ترتیب ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۴۲ درجه سانتی گراد و بویین میاندشت با حداقل دمای ۱۵ درجه به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا