محیط زیست

تداوم افزایش گرما و استقرار جوی پایدار در اصفهان/ثبت دمای ۴۰ درجه در ۴ شهرستان

آسیاه آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از ثبات نسبی جوی تا اواسط هفته آینده در استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی در این مدت صاف تا نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید تا شدید به ویژه در نیمه شمالی، نیمه شرقی و تا حدودی مرکز استان و در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک محلی پیش بینی می شود. کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: وزش باد از روز یکشنبه شدیدتر می شود و با اخطار زرد شماره ۱۸ خطرات ناشی از آن اعلام شده است.

وی با توجه به صدور هشدار تراز زرد هواشناسی با ورود سامانه گرادیان فشار و وزش باد نسبتا شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز یکشنبه سیزدهم و تا پایان سال جاری آغاز شده است. پایان روز سه شنبه پانزدهم خرداد همراه با بادهای شدید تا شدید، تندبادها و طوفان های لحظه ای، گرد و غبار، کاهش دید، آلودگی و کیفیت هوا است.

آقایی گفت: فعالیت این سامانه در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی به ویژه در اصفهان، اردستان، انارک، بادرود، کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نایین، ورزنه، مهاباد، خوروبیابانک، چوپانان، نجف آباد، مورچه خورت، لنجان (زرین شهر)، شامل مبارکه، کوهپایه و کبوترآباد است.

وی بیان کرد: اختلال در تردد جاده‌ای، شهری و روستایی، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، کاهش کیفیت هوا در حد گروه‌های حساس، شکستن درختان و احتمال سقوط از ارتفاع، سقوط ساختمان‌های ناپایدار و ناقص از جمله موارد است. خطرات ویژه سیستم مذکور

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: توصیه می شود از فعالیت در فضای باز به ویژه گروه های حساس پرهیز از فعالیت در ارتفاعات، به تعویق انداختن سفرهای غیر ضروری به استان های شمالی و شرقی، پارک نکردن خودروها در زیر درختان، نیمه کاره خودداری شود. ساختمان ها

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در اکثر مناطق استان یک تا دو درجه گرمتر می شود، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما خواهد رسید. فردا صبح به ۱۸ درجه سانتیگراد می رسد.

مردی با توجه به اینکه بیشینه دمای چهار شهرستان بادرود، چوپانان، خوروبیابانک و مهاباد با دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شد، خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با حداقل دمای ۲۵ درجه و بویین میاندشت با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد. ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا