محیط زیست

تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته در کشور

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، گلستان، البرز شرقی خواهد بود. و استان های شمال هرمزگان و پس از آن سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می شود.

وی افزود: از بعدازظهر سه شنبه تا پایان هفته با گذر متناوب امواج از سطح متوسط، امروز در برخی از مناطق استان های واقع در شمال غرب کشور بارش باران و وزش باد و در روز چهارشنبه علاوه بر شمال غرب کشور در استان های حاشیه دریای خزر و خراسان شمالی وزش باد، بارش و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی تصریح کرد: روز پنجشنبه در برخی نقاط مرکز و شمال شرق ابری و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود. .

ضیائیان ادامه داد: روز جمعه وسعت بارندگی در برخی نقاط مرکز، شرق، شمال شرق و جنوب شرق و روز شنبه در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی خواهد بود. روز سه شنبه افزایش دما در سواحل دریای خزر و در روز چهارشنبه کاهش نسبی دما پیش بینی می شود. همچنین خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز و چهارشنبه مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف تا کمی ابری با وزش باد حداکثر ۱۷ و حداقل ۵ درجه و در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری با وزش باد حداکثر ۱۹ و حداقل ۵ درجه پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا