محیط زیست

تداوم طوفان لحظه‌ای همراه با بارش رگباری و گردوخاک محلی اصفهان را در می‌نوردد

آسیا آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که تا اوایل هفته آینده امواجی به صورت متناوب بر روی استان می گذرد.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی این مدت در اکثر مناطق کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید تا شدید، در نیمه شرقی گاهی وزش باد لحظه ای همراه با غبار محلی، رگبار و رعد و برق خواهد بود. ، و احتمال بارش تگرگ. به خصوص در نیمه پیش بینی شمال خواهد بود

متخصص پیش بینی مدیریت هواشناسی کل استان اصفهان درباره اخطار سطحی رنگ زرد وی با تداوم و تقویت سامانه ناپایداری همرفتی در استان از امروز تا اواخر وقت یکشنبه تصریح کرد: این سامانه با وزش باد شدید تا شدید، وزش باد و طوفان، گرد و غبار محلی، کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه در تمامی مناطق استان به ویژه مناطق شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان است. آران و بیدگل، اردستان، انارک، با درودزواره، کاشان، مهاباد، فریدوشهرخوانسار، شاهین شهر و میمه، گلپایگان، خوروبیابانکچوپانان، فرودگاه اصفهان، نجف آباد، نطنز، نسخه، کبوترآباد و نایین مورد انتظار است.

آقایی، سقوط از بالا آمدن و پرتاب اشیا، بنرها و نیمه سازه ها کار کردنوی کاهش دید و اختلال در ترافیک جاده ای و شهری، شکستن درختان فرسوده را از خطرات ویژه سامانه مذکور دانست و گفت: پرهیز از سفرهای غیر ضروری همراه با داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی در سفر ثمیدات حفظ و نگهداری ماشین آلات کشاورزی، گلخانه ها، آماده سازی راه ها به ویژه در جاده های طوفانی و غبارآلود، توقف فعالیت در فضای باز، انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ضروری است. ناشی از بادهای شدید، طوفان و گرد و غبار، تعلیق فعالیت های کوهنوردی و غیره بالا آمدن توصیه شده.

وی در خصوص ادامه فعالیت سامانه همرفتی از امروز تا اواخر وقت یکشنبه، همراه با رگبار و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ و ایجاد رواناب در استان، اظهار داشت: فعالیت این سامانه سیستم مناطق شمال و شمال غرب به ویژه اردستان آران و بیدگل انارک با درودچوپان، خوانسار، انارک، متنکاشان، شاهین شهر و الگوی رفتاری شامل می شود

متخصص پیش بینی مدیریت کارشناس کل هواشناسی استان اصفهان افزود: سیل پیام رسان ها و رودخانه های فصلی، روان رواناباختلال در تردد شهری و روستایی، آسیب به محصولات باغی و کشاورزی و صاعقه از جمله مخاطرات سامانه مذکور است.

وی تصریح کرد: ممنوعیت تخلیه در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی نیست. چرا کوچ دام و عشایر، آماده سازی راه های لازم و لایروبی و پاکسازی قنوات و غیره پیام رسان ها توصیه شده.

آقایی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: حداکثر دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۳۰ درجه سانتیگراد و کمینه دمای فردا صبح به ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: خوردن و کویر با دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و فریدوشهر آنها با دمای ۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا