محیط زیست

تداوم ناپایداری همرفتی با طوفان لحظه‌ای و تگرگ در اصفهان/ دمای هوا تا ۳ درجه افزایش دارد

مینا معتمدی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر امواج متناوب طی سه روز آینده به ویژه در مناطق شمالی، غربی و شمالی است. تاحدی مرکز استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی فعلی موجب رشد ابر، وزش باد شدید تا شدید، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ، در مناطق شرقی و شمالی همراه با گرد و غبار محلی گاهی طوفان لحظه ای، کاهش دید می شود. و کیفیت هوا خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص اخطار سطحی رنگ زرد با ورود و تداوم فعالیت ناپایداری همرفتی در استان افزود: فعالیت این سامانه از ظهر یکشنبه آغاز شده است بیست و هفتمین در ابتدا و تا پایان همین روز رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک و کاهش دید در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

خطرات این سیستم شامل رواناب، طغیان کانال ها، طغیان رودخانه های فصلی، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ، احتمال آسیب به سازه های موقت و … می باشد. احتمال آسیب به محصولات کشاورزی .

معتمدی تصریح کرد: عدم رعایت احتیاط در سفرهای بین شهری اترک در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، لایروبی کانال ها و رودخانه های فصلی، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی به ویژه در بعد از ظهر، پرهیز از کوه نوردی، خودداری از چرا تردد دام و عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها، آبراه ها، اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، آماده سازی راه ها و سایر دستگاه های اجرایی، خودداری از افشانه و سمپاشی باغات و مزارع توصیه می شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش می یابد، گفت: حداکثر دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۳۵ درجه بالای صفر و کمینه خواهد رسید. فردا صبح به ۲۱ درجه می رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره دمای امروز هوا در وی خاطرنشان کرد: هیچ یک از شهرستان های استان بالاتر از درجه ثبت نشده اند. خوروبیابانک با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با حداقل دمای ۹ درجه به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا