اخبار بورس

تداوم کاهش عرضه اوپک و تاثیر آن بر بازار جهانی نفت

قیمت نفت خام برنت به روند کاهشی خود ادامه داد.

بازار جهانی نفت خام همچنان تحت فشار تصمیم اوپک پلاس قرار دارد. برخی کاهش‌های عمیق‌تر اوپک پلاس ضروری است، اما از آن زمان تاکنون، مجتمع نفتی تا حد زیادی آنها را نادیده گرفته است. قیمت نفت در هفته گذشته بیش از ۲ درصد کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران میزان کاهش عرضه توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، متحدان آن از جمله روسیه، موسوم به اوپک پلاس، و نگرانی ها در مورد کند شدن فعالیت تولید جهانی را ارزیابی کردند.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیل به گزارش سرمایه گذاری؛ پس از افزایش جزئی در روز دوشنبه (امروز)، به دلیل ادامه فشار تصمیم اوپک پلاس و عدم اطمینان در مورد رشد تقاضای جهانی سوخت، قیمت نفت خام روند نزولی خود را از سر گرفت. با این حال، خطر اختلال در عرضه به دلیل درگیری در خاورمیانه، خسارات را محدود کرد.

قیمت نفت خام برنت تا ساعت ۰۴:۰۶ به وقت گرینویچ؛ قیمت هر بشکه ۰.۶ درصد (۴۹ سنت) به ۷۸.۳۹ دلار رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۰.۶ درصد (۴۲ سنت) کاهش یافت و به ۷۳.۶۵ دلار در هر بشکه رسید.

ادامه کاهش عرضه اوپک و تاثیر آن بر بازار جهانی نفت

واندانا هاری، بنیانگذار Vanda Insights، ارائه دهنده تحلیل بازار نفت، گفت: به نظر می رسد بازار جهانی نفت خام همچنان تحت فشار تصمیم اوپک پلاس باشد. منصفانه است که کاهش عمیق‌تر اوپک پلاس را تا حدودی کاهش دهیم، اما از آن زمان به بعد، مجتمع نفتی به طور کامل آنها را نادیده گرفته است.

قیمت نفت در هفته گذشته بیش از ۲ درصد کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران در مورد میزان کاهش عرضه توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه موسوم به اوپک پلاس تردید داشتند و نگرانی ها در مورد کاهش رشد جهانی در روز پنجشنبه اعلام شد. کاهش ها داوطلبانه بود و شک و تردیدهایی را در مورد اینکه آیا تولیدکنندگان به طور کامل آنها را اجرا خواهند کرد یا خیر، ایجاد کرد. سرمایه گذاران همچنین در مورد چگونگی اندازه گیری کاهش مطمئن نبودند.

ملاحظات ژئوپلیتیکی نیز در کانون توجه سرمایه گذاران قرار گرفت، زیرا درگیری در غزه دوباره شعله ور شد. ارتش آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که سه کشتی تجاری در آب‌های بین‌المللی در جنوب دریای سرخ مورد حمله قرار گرفتند، در حالی که گروه حوثی یمن مدعی شد که حملات پهپادی و موشکی به دو کشتی اسرائیلی در این منطقه انجام داده است.

تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets، گفت: از سرگیری جنگ بین اسرائیل و حماس به شتاب صعودی قیمت نفت افزود. با این حال، به دلیل بهبود ناامیدکننده اقتصادی در چین و افزایش تولید آمریکا، قیمت نفت ممکن است برای مدتی تحت فشار باقی بماند.

بر اساس داده های شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، تعداد دکل های نفتی ایالات متحده در این هفته با پنج واحد افزایش به ۵۰۵ واحد رسید که بالاترین میزان از سپتامبر است.

در مورد نفت روسیه، کشورهای غربی تلاش‌ها را برای اعمال سقف قیمتی ۶۰ دلاری در هر بشکه در محموله‌های دریایی نفت روسیه، که به عنوان مجازات جنگ مسکو در اوکراین معرفی شده است، افزایش داده‌اند.

واشنگتن روز جمعه تحریم های بیشتری را علیه سه شرکت و سه نفتکش اعمال کرد

به طور جداگانه، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که آماده است تا کاهش تحریم‌ها علیه ونزوئلا، عضو اوپک را در روزهای آینده به حالت تعلیق درآورد، مگر اینکه پیشرفت بیشتری در آزادی زندانیان سیاسی ونزوئلا و کسانی که «به اشتباه زندانی شده‌اند» حاصل شود. خرید نفت ونزوئلا

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا