محیط زیست

تداوم گرما در اصفهان / ثبت دمای ۴۰ درجه در ۲ شهرستان

آسیاه آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی وضعیت جوی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که تا پایان هفته جوی استان نسبتاً ناپایدار خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی این مدت در اکثر مناطق استان صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد شدید تا شدید و گاهی وزش باد به ویژه در نیمه شرقی و در مناطق مستعد گاهی همراه با گرد و غبار محلی خواهد بود. و گاهی کاهش می یابد. دید قابل پیش بینی است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: وزش باد شدید به ویژه ریزش درختان و اشیاء در ارتفاع و آسیب به سازه های موقت از جمله خطرات سامانه مذکور است که باید برای حفظ ایمنی اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه حداکثر دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۳۵ درجه سانتی گراد و کمینه خواهد رسید. دمای هوا فردا صبح به ۱۸ درجه سانتیگراد می رسد.

آقایی با اشاره به حداکثر دمای ۲۵ شهر اصفهان با دمای بالاتر از ۳۰ درجه سانتیگراد گفت: خوردن و بیابانک با دمای ۴۱ درجه، چوپانان با دمای ۴۰ درجه، اردستان با دمای ۳۷ درجه، بادرود و مهاباد با دمای ۳۶ درجه، اصفهان، آران و بیدگل، خمینی شهر، کاشان، کبوترآبادلنجان و نسخه با ۳۵ درجه، انارک، فلورجان و نایین با ۳۴ درجه، فرودگاه اصفهان، مبارکه و مورچه خورت با ۳۳ درجه، نجف آباد، برخور (دولت آباد) و کهپایه با ۳۲ درجه، شهرضا و نطنز با ۳۱ درجه و متن و گلپایگان با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین شهرهای استان گزارش و ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوردن و کویر با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد و بوین میاندشت با دمای ۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا