اخبار اقتصاد ایران

تدوین دستورالعمل ویژه وزارت جهاد برای برون‌رفت از بحران برنج

محمدی به نگرانی در مورد ذخیره سازی برنج کشاورز و آغاز فصل زراعی جدید اشاره کرد و گفت: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی دستورالعمل ویژه ای برای عبور از این بحران تدوین کرده و باید مقدمات خرید برنج برای شالیکاران فراهم شود. تمرکز و برنامه ریزی

ایران تحلیل، در پی دیدار استاندار گیلان با معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی و موافقت دولت با اختصاص ۶۵ هزار میلیارد ریال برای خرید برنج از کشاورزان با قیمتی متناسب با ارقام مختلف. برنج، نشست تخصصی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تشکل های تخصصی برنج این استان با موضوع بررسی راه های خرید برنج رها شده در انبار کشاورزان برگزار شد.

صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به جمع بندی مشکلات کشاورزی استان در انباشت محصولاتی از جمله برنج، چای و مرکبات گفت: انباشت حجم زیادی از این محصولات باعث نگرانی شده است. اقتصاد و تولیدکنندگان استان است و بخش عمده آن مربوط به واردات برنج است. است.

وی افزود: عملکرد انجمن واردکنندگان برنج در مدت ۸ ماه از تشکیل آن بسیار قوی تر از انجمن برنج سازان با سابقه ۴۰ ساله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان الگوی توسعه یک جامعه را الگوی یک صدای آن جامعه دانست و یادآور شد: با ارائه آمار و اطلاعات یکپارچه می توان به رفع این مشکل کمک کرد و این نکته ای است که بر آن تاکید می شود. توسط مقام معظم رهبری

محمدی عمده مشکل محصولاتی مانند چای و برنج را واردات بیش از کسری کشور عنوان کرد و گفت: محصولاتی با ویژگی تولید در کشور و داشتن مجوز واردات و صادرات طبق قانون از محصولات خطرناک هستند. و باید مانند شمشیر دولبه با آن برخورد کرد. کوچکترین اشتباه باعث آسیب بزرگ می شود.

وی به نگرانی در مورد ذخیره سازی برنج کشاورز و آغاز فصل زراعی جدید اشاره کرد و گفت: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی دستورالعمل ویژه ای برای عبور از این بحران تدوین کرده و باید مقدمات خرید برنج برای شالیکاران فراهم شود. با تمرکز و برنامه ریزی ساخته شده است.

محمدی ایجاد جذابیت برای زنجیره های برنج و واردکنندگان و تقویت شرکت های داخلی و سازمان های استانی را اولین گام در آغاز این راه دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا