ترندهای روز

تذکر به مجلس؛ دنبال انتقام از دولت پزشکیان نباشید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

روزنامه جوان نوشت: اگرچه انتظار می رفت موج دعواهایی که از رقابت های افق میهناتی شروع شد و به پایان افق میهنات ختم نشد، با این تذکر صریح و علنی رهبری به پایان برسد، اما آن شب مصاحبه ویژه خبری. با حضور یکی از نمایندگان اصرار جدید و اصرار معاون سیاسی سازمان صدا و سیما با بی توجهی به تذکر ولی فقیه، جنجال واهی در راستای جنجال های افق میهناتی ایجاد کرد که تعجب همگان را برانگیخت. کمتر از دو روز بعد معاون سیاسی سازمان برکنار شد اما آیا آن خط فکری به صدا و سیما و مجلس ختم شد؟

اطلاعیه مجلس؛  به دنبال انتقام از دولت پزشکی نباشید

این روزنامه افزود: اختلاف نظر طبیعی است، اما تبدیل اختلافات به ابزاری برای انتقام از یکدیگر و تخریب طرف مقابل، غیرطبیعی است. تبدیل اختلافات به سوژه های جنجالی در فضای مجازی و رسانه ای به این معناست که مردم به دنبال تایید افکار عمومی هستند، یعنی به منطق جایگاه خود اطمینان ندارند و ترجیح می دهند در فضای هیاهو و جنجال حرف های خود را پیش ببرند. . شاید موفق شوند جایگاه خود را بر کرسی بنشانند، اما آنچه در مسیر این موفقیت ظاهری گم می شود و در درازمدت شکست واقعی خواهد بود، امنیت روانی و بی اعتمادی جامعه به مسئولان است. وقتی برای هر گونه اختلاف طبیعی در حوزه قانون گذاری یا اجرا یا هر زمینه دیگری، به کل شخصیت طرف مقابل ظلم می شود و مسئولان کشور کاملاً مورد تهمت قرار می گیرند، آیا قرار است مردم دوباره اعتماد کنند؟ به این می گویند دلسوزی با این افراد، اما در عمل با سیاه نمایی کامل، با مشغول کردن ذهن مردم به بحث های بیهوده و سوء استفاده از افکار عمومی برای پیشبرد اهداف سیاسی خود، به این ملت ظلم می شود.

جوان تاکید کرد: مشخص است که رهبری عزیز انقلاب چه گفته اند و به صلاح جامعه است. سخنان او برای اهالی رسانه و روزنامه جوان گواه بر این است که روز گذشته در مناظره های مجلس بر «حکم اخلاق» تاکید کرد و گفت: مجلس باید کانون انتشار امواج مثبت و صدور صلح باشد. و آرامش در افکار عمومی و با خودداری از تکرار اقدامات برخی نمایندگان در برخی ادوار گذشته مانند تهمت و منفی گرایی، اذهان مردم را متشنج نکند… رفتار و گفتار نمایندگان در خارج از مجلس و در فضای مجازی. فضا باید امنیت روانی مردم را حفظ کند، ملت را یکپارچه کند، آرام و دلگرم کند، بنابراین طی چهار سال آینده این حرف ها ملاک ارزیابی استانداری نمایندگان مجلس قرار می گیرد و رفتار نمایندگان نیز خواهد بود. نظارت می شود و اگر نماینده یا جریانی بر خلاف آن اقدام کند، طبیعتاً در نظر ولایت و منافع ملی توصیف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا