اخبار اقتصاد ایران

ترابرد اولویت ایرانسل نیست/راه‌اندازی مرکز آموزشی هوش مصنوعی :: افق میهن

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل در نشست خبری به مناسبت هجدهمین سالگرد تاسیس ایرانسل در پاسخ به خبرنگار افق میهن اظهار داشت: انتقال هم از ایرانسل به اپراتورهای دیگر و هم از اپراتورهای دیگر به ایرانسل انجام می شود و انتقال نیز انجام می شود. نگرانی ما در حال حاضر نیست بر اساس بانک اطلاعاتی که داریم، مشترک را اعتبارسنجی می کنیم و درصدی از مشترکان اعتبار و انتقال می یابند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: انتقال از اپراتورهای دیگر به ایرانسل جزو اولویت های فعلی ما نیست.
به گزارش افق میهن؛ بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل در نشست خبری به مناسبت هجدهمین سالگرد تاسیس ایرانسل در پاسخ به خبرنگار افق میهن اظهار داشت: انتقال هم از ایرانسل به اپراتورهای دیگر و هم از اپراتورهای دیگر به ایرانسل انجام می شود و انتقال نیز انجام می شود. نگرانی ما در حال حاضر نیست بر اساس بانک اطلاعاتی که داریم، مشترک را اعتبارسنجی می کنیم و درصدی از مشترکان اعتبار و انتقال می یابند.
وی افزود: در شرایط فعلی پوشش ۴G ما به ۹۳ درصد و تعداد سایت های ۵G به ۱۱۴۴ رسیده است. همچنین پوشش فیبر نوری را به دو میلیون خانوار رساندیم. از نظر مراکز داده و سوئیچ سنتر بیشترین توزیع را در کشور داریم. ظرفیت موجود بیش از ۳۲۰۰ قفسه است. در حال حاضر ۲۴۰ رک در حال اجرا و ۱۲۸۰ رک در برنامه توسعه آتی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل ایرانسل با اشاره به خدمات این اپراتور در روستاها گفت: ایرانسل تا چند سال پیش برای توسعه شهری مهم بود اما امروز می توان اذعان داشت که ۳۹ هزار و ۲۰۰ روستا با چهار میلیون و ۱۳۹ هزار خانوار و ۱۶.۵ میلیون نفر تحت پوشش پهنای باند روستایی هستند. . است
به گزارش عباسی آرند، در یک سال گذشته یک هزار و ۸۸۰ روستا با ۱۶۲ هزار خانوار و ۵۵۰ هزار نفر به پوشش پهنای باند روستایی متصل شدند و در پروژه های جدید سایت ارتباط روستایی شهرستان جیرفت شامل سه روستا راه اندازی شد.
وی افزود: در هجدهمین سال فعالیت اپراتور ایرانسل، راه اندازی مرکز آموزش هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است. در دو سال گذشته روی این موضوع متمرکز شدیم و در نهایت با همکاری دانشگاه صنعتی شریف این مرکز آموزشی را راه اندازی کردیم.
مدیرعامل ایرانسل معتقد است با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می توان بهینه سازی و کاهش هزینه ها را انجام داد و لازم است آموزش همگام با فناوری جهانی در سطح جامعه نهادینه شود.
عباسی آرند همچنین به راه اندازی آخرین نمک ۵G در بومسی اشاره کرد و افزود: فیبر نوری شهرستان صدرا با ۱۰۵ هزار و ۹۰۰ خانوار به پوشش ۱۰۰ درصدی رسیده است. همچنین پروژه های خدمات اعتباری، چت بات هوشمند، ۵G FWA، نمایش خانه من ایرانسل، تبریک تصویری و پیامک تصویری به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه ایرانسل به دنبال تسهیل خدمات و توسعه خدمات فناوری در سطح کشور است، تصریح کرد: در اجرای طرح ها موانعی وجود دارد که از جمله آن می توان به عدم تجهیز تلفن همراه به ۵G اشاره کرد. به طوری که از مجموع گوشی های تلفن همراه فعال کشور، هشت میلیون گوشی مجهز به شبکه ۵G هستند، اما تنها یک میلیون گوشی می توانند به شبکه متصل شوند. با توجه به تحریم ها این مشکل به وجود آمده که سعی کردیم با برندهای معروف تلفن همراه مکاتبه کنیم.
مدیرعامل ایرانسل همچنین با اشاره به اینکه فیلترینگ طی سال های اخیر ۲۰ هزار میلیارد تومان به این شرکت خسارت وارد کرده است، افزود: فیلترینگ یک تصمیم دولتی است و ما هیچ نقشی در اعمال و رفع آن نداریم و اعمال آن متوجه شرکت بوده است. ضرر اپراتورها .
عباسی آرند همچنین به ارتباط ایرانسل با VOD از طریق ویستا مدیا اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی کاربر می تواند به جای خرید اشتراک با خدمات اعتباری، با توجه به میزان مصرف دیتا، هزینه دیتا را پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا