اقتصاد جهان

ترامپ از فهرست 500 میلیاردر برتر جهان خارج شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات آتی آمریکا به دلیل عملکرد ضعیف «ترامپ مدیا»، شرکت مادر «تروث سوشال» از فهرست میلیاردرهای بلومبرگ حذف شد. شبکه اجتماعی که از او حمایت می کند.

سهام ترامپ مدیا که در هفته گذشته به طور پیوسته کاهش یافته بود، در اواخر معاملات روز چهارشنبه با ۸.۵۷ درصد کاهش به ۳۴.۲۶ دلار به ازای هر سهم رسید.

این ارزش به طور قابل توجهی کمتر از قیمت ۷۰.۹۰ دلار اعلام شده در تاریخ افتتاح این سهام، ۲۶ مارس است. ارزش بازار ترامپ مدیا تقریباً ۴.۷ میلیارد دلار است.

در نتیجه، دارایی خالص ترامپ به کمتر از ۵.۸ میلیارد دلار کاهش یافت و او را از فهرست ۵۰۰ ثروتمند جهان بلومبرگ حذف کرد.

به گزارش وب سایت Investing.com، ترامپ اکنون ۶۵۲مین فرد ثروتمند جهان است.

اما فوربس در حال حاضر مجموع ثروت ترامپ را ۴.۸ میلیارد دلار تخمین می زند و او را در رتبه ۶۹۷ ثروتمندترین افراد جهان قرار می دهد.

در پایان ماه مارس، گروه رسانه و فناوری ترامپ با Digital World Acquisition Corporation ادغام شد. این شرکت در ۲۶ مارس معاملات خود را با نماد DJT آغاز کرد.

ترامپ که حدود ۶۰ درصد سهام ترامپ مدیا را با ۷۸.۷۵ میلیون سهام در اختیار دارد، اندکی پس از عرضه اولیه سهام این شرکت، ۶ میلیارد دلار ارزش داشت که باعث شد در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ جایگاهی کسب کند.

از روز چهارشنبه ارزش سهام ترامپ کمتر از ۳ میلیارد دلار بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا