اقتصاد جهان

ترامپ بدهی آمریکا را دو برابر هریس افزایش می دهد!

بر اساس تحلیل جدید کمیته بودجه فدرال مسئول (CRFB)، یک گروه غیرحزبی مستقر در واشنگتن، برنامه های اقتصادی دونالد ترامپ، در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور، بدهی کشور را حدود دو برابر برنامه های کامالا هریس کاهش می دهد.

اگر ترامپ دوباره به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود و به وعده های خود مبنی بر کاهش مالیات اشخاص و شرکت ها، اعمال تعرفه های بالا بر کالاهای وارداتی و اخراج میلیون ها مهاجر عمل کند، انتظار می رود بدهی دولت فدرال تا سال ۲۰۳۵ به میزان ۷.۵ تریلیون دلار کاهش یابد. دلار افزایش می یابد.

در همین حال، برنامه های کامالا هریس، که شامل گسترش اعتبارات مالیاتی برای مشاغل کوچک، بهبود دسترسی به مراقبت از کودکان و مسکن مقرون به صرفه، و همچنین افزایش مالیات شرکت ها است، برآورد می شود که ۳.۵ تریلیون دلار به بدهی دولت فدرال اضافه کند.

این گزارش که تنها پنج هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شد، درباره خطرات فزاینده یک «بحران مالی بالقوه» هشدار داد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که رقابت تنگاتنگی بین این دو نامزد وجود دارد و هر دو اقتصاد را در مرکز تبلیغات خود قرار داده اند.

طبق گزارشی از کمیته بودجه فدرال مسئول، رئیس جمهور بعدی با چالش های مالی مهمی از جمله بدهی های بی سابقه، کسری های ساختاری بزرگ، افزایش پرداخت های بهره و ورشکستگی قریب الوقوع برنامه های اصلی صندوق های اعتماد مواجه خواهد شد.

این گزارش همچنین نسبت به کاهش رشد اقتصادی و تضعیف امنیت ملی به دلیل بدهی بالای کشور هشدار داد.

تحلیل CRFB نشان می دهد که ترامپ تا چه اندازه از اصول اقتصادی محافظه کارانه ای که جمهوری خواهان معمولاً به آن پایبند هستند منحرف شده است.

علاوه بر کاهش مالیاتی که در سال ۲۰۱۷ تصویب کرد، او اخیراً قول داده است که در صورت انتخاب مجدد، کاهش مالیات بیشتری را اعمال کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا