اخبار اقتصاد ایران

تراکنش‌های فروش نان تعیین کننده سهمیه آرد نانوایان می‌شود

مدیر اجرایی طرح هوشمند یارانه آرد و نان اعلام کرد:

مدیر اجرایی طرح هوشمند یارانه نان و آرد درباره تخصیص سهمیه آرد گفت: معاملات فروش نانوایان در سامانه ثبت و پردازش می شود و بر اساس آن تخصیص عادلانه آرد نانوایان مشخص می شود.

ایران تحلیل به نقل از ایسنا، موضوع تغییر سهمیه آرد نانوایان با حضور مدیر اجرایی طرح هوشمند یارانه آرد و نان و رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی بررسی شد.

محمد رسول نظافتی – مدیر اجرایی طرح هوشمند یارانه آرد و نان – در این جلسه با بیان اینکه نزدیک به ۲۱ ماه از استقرار دستگاه های کارتخوان هوشمند در تمامی کشوها می گذرد، توضیح داد: حدود ۱۰ ماه از استقرار دستگاه های کارتخوان هوشمند می گذرد. تغییر نظام تخصیص آرد یارانه ای به واحدهای خبازی. گذشت، در این ۱۰ ماه فرآیندهایی را در نظر گرفتیم که به اطلاع نانوایان و مردم عزیزی که با این فرآیندها مواجه هستند، رسید.

وی با تاکید بر اینکه در این ۱۰ ماه نانوایان باید با این موضوع آشنا می شدند، تصریح کرد: چون این تخصیص سهمیه هر ماه اتفاق می افتد نانوایان عزیز هر دهه خرید انجام می دهند.

نظافتچی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد در پاسخ به این سوال که نانواها سوابق خود را به صورت شفاف از کجا تهیه کنند؟ وی تصریح کرد: در بحث نیاز نان در مقیاس بزرگ می توان مثال زد مثل رستوران خوابگاه دانشجویی محلی یا هر نیاز کلان نان دیگری که در کشور وجود دارد، زیرساخت ها را فراهم کرده ایم و می توانند در آن ثبت نام کنند. سیستم، هر مقداری که قصد تهیه نان را دارند. در آن سامانه ثبت می‌شوند، پس از تایید می‌توانند از منوی مربوطه، از منوی خرید بنگاه‌ها و موسسات، خرید خود را انجام دهند، بنابراین فرآیندها موجود است و می‌گوییم محدودیتی وجود ندارد، در واقع همینطور است که ما هیچ محدودیتی برای فروش نان نداریم. نکته قابل توجه این است که در پاسخ به نیاز پرونده برای خریدهای پرحجم زیرساختی را فراهم کرده ایم که حتی قبل از ثبت نام برای اینکه بتواند نیاز خود را در لحظه تامین کند می تواند از منوی کسب و کار خرید کند. . در یک بازه زمانی مشخص می شود و محدودیتی در این زمینه نداریم.

مدیر اجرایی طرح هوشمند یارانه نان و آرد افزود: نیازهای موردی نیازی به تایید نهاد خاصی ندارد، موضوع بعدی نمایش کارنامه نانوایان است که به طور مرتب کارنامه نانوایان را در ۱۰- نشان می دهد. فواصل روز، یعنی پس از تشکیل رکورد داده در برنامه. نرم افزار نانوا، نانوایان عزیز می توانند سوابق عملکرد، سوابق دقیق خود، تعداد نان فروخته شده، میزان کمک هزینه دریافتی خود را مشاهده کنند.

این مسئول گفت: در بحث کاهش سهمیه ما، موضوع تخصیص سهمیه واحدهای نانوایی به صورت هوشمندانه انجام می شود، همانطور که در گزارش های قبلی، افکار عمومی، سوابق بازرسی، سوابق عملکرد نانوایان و نظرات میدانی گفته شد. کارگروه آرد و نان استان در موضوع تخصیص سهمیه برای واحدهای نانوایی. موثر است، بنابراین وقتی دلیل دقیق کاهش یا افزایش سهمیه را می گوییم، دلایل اصلی کاهش سهمیه را در سیستم نمایش می دهیم، اما اینکه می خواهیم دلیل قطعی را در برنامه کاربردی به نانوا نشان دهیم. به خاطر همین دلایل متعدد تخصیص سهمیه معمولا اتفاق نمی افتد.

نظافتی همچنین تصریح کرد: شاخص هایی در خصوص تخصیص سهمیه در نظر گرفته شده و پرتکرارترین موضوعات دلایل کاهش سهمیه در آن کارنامه گنجانده شده است. شاخص مورد استناد، شاخصی است که وضعیت را نسبت به نانوایی های اطراف نشان می دهد. در خصوص سهمیه کارخانه های آرد در کشور، در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از واحدهای آسیاب، سهمیه آرد آنها یا افزایش یافته یا ثابت مانده است، یعنی نزدیک به ۳۰ درصد از واحدهای آسیاب سهمیه آنها کاهش یافته است. یک شاخص دیگر هم اعلام کنم، حداکثر پنج درصد واحدهای نانوایی ما در کشور جزء واحدهای نانوایی پرخطر یا خیلی پرخطر طبقه بندی می شوند. در دوره های بعدی شاهد کاهش سهمیه و افت رتبه اعتباری هستیم.

به گفته مدیر اجرایی طرح هوشمند یارانه نان و آرد، ۳۰ درصد نانوایان کشور سهمیه خود را کاهش و ۷۰ درصد بدون تغییر سهمیه خود را افزایش داده اند و می توان گفت بیش از ۶۰ درصد از این افراد سهمیه خود را افزایش داده اند. سهمیه، سهم.

نظافتی: وی درباره موضوع فرآیند تخصیص سهمیه توضیح داد: پس از عملکرد نانوای در امر فروش نان، یعنی معاملات فروش نان در سامانه ثبت نام، قبل از پایان دوره دوستان، در سوابق عملکرد نانوایان درج می شود. باز شدن سیستم، داده های عملکرد نانوایان به مدت یک ماه به دلیل وجود چند روز تعطیل، افت فروش و یا افت فروش به دلیل شرایط آب و هوایی است. لذا با توجه به اینکه تاثیر قابل توجهی در موضوع تخصیص سهمیه نانوایی ها وجود ندارد، یک مهلت یک ماهه در نظر گرفتیم و پس از بررسی عملکرد و کنار گذاشتن معاملات غیر واقعی، سهمیه های تخصیصی هوشمندانه در اختیار آرد قرار می گیرد. کارگروه نان استان. شناخت حوزه و ضرورت هایی که در ملاحظات استانی خود در بحث تامین پایدار نان در استان مد نظر دارند، در چارچوب قوانین بازنگری می کنند. ضوابطی که به آنها ابلاغ شده است و پس از این بازنگری ها تخصیص سامانه صورت می گیرد و این بازنگری ها که چارچوب و ضوابطی دارد در چارچوب مصوبات کارگروه آرد و نان سازمان ملل صورت می گیرد. استان ها، و تخصیص خودسرانه نیستند. بنابراین شاخص هایی که در موضوع تخصیص آرد مورد ارزیابی قرار می گیرد، نظر مردم، سوابق بازرسی و سوابق عملکردی نانوایان در دستگاه های کارت خوان هوشمند و تراکنش های غیر واقعی پس از پالایش است.

وی درباره تراکنش های غیر واقعی گفت: تراکنش هایی که سیستم به صورت هوشمند از رفتار گذشته نانوا و نانوایی های اطراف او تشخیص می دهد و دور می ریزد، یعنی سیستم هوشمند این را به صورت هوشمند محاسبه می کند و چند پارامتر را در نظر می گیرد.

در ادامه مدیر اجرایی طرح هوشمند یارانه آرد و نان با اشاره به اینکه از ابتدای طرح مبلغی برای صرفه جویی در عرضه آرد اعلام شده است، تصریح کرد: در طرح هوشمند داده ها را اجرا کرده ایم. حاکمیت مبتنی بر از ابتدا تا بتوانیم الگویی ارائه کنیم. که نباید سراغ روش هایی مانند آزادسازی نان، جیره بندی نان در کشور برویم و برکاتی هم داشت از جمله صرفه جویی که در تحلیل واقع بینانه خودمان حدود سه میلیون تن آرد در یک دوره تخمین می زنیم. حدود یک سال و نیم؛ یعنی از ابتدای پروژه و در یک تحلیل محافظه کارانه که اغلب تحلیل می شود، حدود یک و نیم میلیون تن آرد در این طرح صرفه جویی شد، سه میلیون تن یک نگاه واقع بینانه و یک و نیم میلیون تن یک نگاه واقعی است. دیدگاه محافظه کارانه

نظافتی تاکید کرد: ما هرگز ادعا نمی کنیم که هدر رفت یا انحراف آرد یارانه ای به صفر رسیده است، این عددی که وی اعلام کرد جمعاً ۵۰۰۰ است و اگر ضرب و تقسیم کنیم به یک عدد می رسیم، اما هرگز ادعا نکردیم که میزان انحراف آرد یارانه ای به صفر رسیده اما کاهش یافته است، طبق گزارش هایی که به دست ما رسیده چند صد تن آرد یارانه ای انحراف داشتیم و از ۵۰۰۰ به چند دانه نان رسیدیم، یعنی استاندارد روایت ها اتفاق می افتد و ما به سمت صفر می رویم.

وی در گفت و گوی تلویزیونی در پایان گفت: در خصوص تخصیص سهمیه دوستان می گویند نانوا به اصطلاح به برگرداندن سهمیه آرد خود اشاره می کند، روال فعلی وجود ندارد، یعنی نانوایی ها واقعی خود را دارند. سهمیه، سطح دسترسی به آرد یارانه ای آنها. همان چیزی است که در نظام وجود دارد و این اختیارات تفویض شده به استان ها در چارچوب مدیریت فضای نان و آرد استان خود است. در خصوص تخلفات نیز از روز اول نصب دستگاه های کارت خوان هوشمند در کشور کمک هزینه ای به نانوایان پرداخت شد که در ابتدای طرح حدود ۱۵ درصد افزایش و سپس شب به شب به حدود ۴۰ درصد افزایش یافت. ما برای عملکرد آنها کمک هزینه می پردازیم. آنچه من می گویم این است که کل هزینه خرید آرد یارانه ای است، تامین مخمر و هزینه انرژی واحدهای نانوایی را تامین می کند و مبلغی که واحدهای نانوایی بابت قیمت نان از مردم دریافت می کنند برای تامین هزینه های آنهاست. اجاره و دستمزد؛ در بحث مخمر یک سری اقدامات برای کاهش هزینه های واحد خبازی انجام شده است.

در ادامه امیر کرملو – رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی – نیز در پاسخ به این سوال که آیا محدودیتی برای عرضه نان مردم وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: نانوایان با آتش بسیار بسیار داغ کار سختی می کنند. و نان این مملکت را تهیه کنند. ما محدودیت را به هیچ یک از واحدهای خود رسما اعلام نکردیم، متاسفانه در این شرایط بسیاری از آنها می توانند برداشت جداگانه ای داشته باشند، صحبت از تشویق و تنبیه نانوا است.

وی افزود: وقتی در یک ماه و یک دهه از سهمیه آرد همکارانم کم می شود و به باجه های خدماتی شرکت نانی نو مراجعه می کنند، چیزی که در آنجا برای همکاران توجیه می کنند بیش از فروش متعارف و نامتعارف نان است و این نانوا. از ما چه زمانی این محاسبات را بر اساس کمبود اطلاعات و بر اساس عدم آموزش هایی که توسط شرکت نانی نو و مجریان طرح ارائه نشده است بررسی کرده و آن عدد را در نظر خواهد گرفت.

کرملو گفت: بنابراین بحث متعارف و نامتعارف یک بار به وضوح برای نانوایان توضیح داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا