اخبار بورس

ترجیحات سرمایه گذاری بین نسل‌های مختلف

کدام نسل صندوق‌های بازنشستگی را بیشتر ترجیح می‌دهد و کدام یک برای سرمایه‌گذاری‌هایی که ارزش آن‌ها را منعکس می‌کند، ارزش بیشتری قائل است؟ در زیر داده های یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۳ از ۲۲۰۰ سرمایه گذار آمریکایی در مورد دیدگاه آنها در مورد سرمایه گذاری، با درصدی از نسل های مختلف با اظهارات زیر است.

چیزی را گزارش کنید افق میهن به نقل از visualcapitalist; این گزارش افراد را به سه دسته تقسیم می کند: نسل Y، نسل Z و بومرها. نسل Y یا (Millennials) گروهی از افراد متولد دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ است. نسل Z به متولدین بین سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۱۲ اشاره دارد، در حالی که بچه‌های بوم به نسلی اطلاق می‌شوند که بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ متولد شده‌اند.

ترجیحات سرمایه گذاری بین نسل/مردان مختلف

چهار پایان نامه اساس این نظرسنجی را تشکیل می دهند و بر اساس میزان توافق افراد در سنین مختلف از هم جدا می شوند. بیانیه اول به این واقعیت اشاره دارد که صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) در بین مردم محبوب هستند. پیشنهاد دوم تا حدودی سختگیری ها را کاهش داد و بر اعتماد مردم به صندوق های قابل معامله متمرکز شد. در جمله سوم با نوعی سرمایه گذاری اخلاقی مواجه هستیم. سرمایه گذاری اخلاقی به معنای سرمایه گذاری در شرکت ها و سازمان هایی است که با باورها و ارزش های آن فرد همسو هستند. این می تواند شامل حمایت از شرکت هایی باشد که به محیط زیست احترام می گذارند، به حقوق بشر احترام می گذارند و به جامعه نفع می برند. در نهایت، بررسی شد که افراد چقدر مایل به تنظیم سبد سرمایه گذاری شخصی خود هستند.

ترجیحات سرمایه گذاری بین نسل/مردان مختلف

نسل Y بالاترین اولویت را برای ETF دارد. همچنین به صندوق ها اعتماد بیشتری دارند و هنگام سرمایه گذاری آن ها را انتخاب می کنند.
علاوه بر این، ۵۷ درصد گفتند که مهم است که سرمایه‌گذاری‌هایشان با ارزش‌های شخصی‌ترشان همسو باشد. این تقریباً دو برابر بیشتر از پیشینیان آنها، Boomers است.
از این نظر شخصی سازی سبد سرمایه گذاری در این نسل کسب و کار خوبی است و بیش از ۵۰ درصد افراد این نوع سرمایه گذاری را دوست دارند. این عامل در حال حاضر نسبت به نسل بعدی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
به طور کلی، نسل Z علاقه کمتری به شکل های سرمایه گذاری ذکر شده در بالا نشان می دهد.
دیوید باستست، رئیس مدیریت محصول و نوآوری در شواب، می گوید:
(تمایل سرمایه گذاران به کنترل و هماهنگی بیشتر سرمایه گذاری ها با دیدگاه های شخصی خود یک تغییر بزرگ درازمدت است که هنوز در مراحل اولیه است.)

در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت

نظر نسل Z در مورد آینده مالی خود چیست؟

ترجیحات سرمایه گذاری بین نسل/مردان مختلف

از افزایش هزینه های زندگی گرفته تا تاثیر همه گیری ویروس کرونا، نسل Z با ورود به نیروی کار با بحران های متعددی مواجه شده است.
اول، افزایش هزینه تحصیل و افزایش بدهی دانش‌آموزان باعث شده است که بسیاری از افراد ارزش تحصیلات پس از متوسطه را زیر سوال ببرند. در همین حال، اخراج دسته جمعی و عدم اطمینان اقتصادی باعث نگرانی در مورد اشتغال پایدار شده است. علاوه بر این، نگرانی در مورد تغییرات آب و هوایی یک عامل بسیار واقعی است که بر نحوه نگاه نسل های جوان به چشم انداز آینده خود تأثیر می گذارد.
نظرسنجی Morning Consult نشان می دهد که نسل Z بیش از هر زمان دیگری در مورد آینده مالی خود نامطمئن است. اکثر مردم تصور می کنند که از نظر مالی بهتر از والدین خود خواهند بود، اگر نه بهتر. .
نمودار زیر دقیقاً نشان می دهد که نسل Z در مورد آینده مالی خود چگونه فکر می کند:

ترجیحات سرمایه گذاری بین نسل/مردان مختلف

همانطور که از جدول بالا مشخص است، این نسل بر اساس جنسیت و ملیت از هم جدا شده و ردیف آخر شامل مجموع این عناصر است. این نسل شرایط مالی و آینده خود را به سه دسته تقسیم کرده اند (بهتر از شرایط مالی پدر و مادرشان مانند والدینشان و بدتر از آنها).
نسل Z یک نسل خوش بین و با انگیزه است. بسیاری از جوانان این نسل برای تکمیل درآمد و ساختن آینده ای بهتر به کارآفرینی و مشاغل پاره وقت روی آورده اند.
بنابراین وقتی از آنها پرسیده می شود که از نظر مالی در مقایسه با والدینشان چگونه هستند، منطقی است که ۳۸ درصد از ژن زرزها که توسط The Morning Advisor مورد بررسی قرار گرفتند، فکر می کردند که وضعیت بهتری نسبت به والدین خود دارند. آنها بهتر خواهند شد. ۴۳٪ فکر می کردند که وضعیت مالی آنها ثابت می ماند و تنها ۱۹٪ فکر می کردند که بدتر می شود.
با این حال، صرف نظر از جنسیت و نژاد، چهار نسل از پنج نسل گفتند اگر یکی نبودند بهتر از والدین خود بودند.
اگرچه بسیاری از داستان‌هایی که درباره نگرش‌های نسل Z می‌شنویم، دارای چارچوبی منفی هستند، این نسل بیش از آنچه انتظار می‌رود خوش بینانه و مصمم‌تر است.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا