اخبار اقتصاد ایران

تردد کامیون‌های خروجی از مرز آستارا افزایش یافت | خروج روزانه بیش از ۳۰۰کامیون

رئیس پایانه مرزی آستارا گفت: تردد کامیون های خروجی از پایانه مرزی این شهرستان به کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه با رفع مشکل فیبر نوری جمهوری آذربایجان به ۳۰۰ کامیون در روز افزایش یافت.

ایران تحلیل مرتضی عظیمی در جمع خبرنگاران گفت: سی و یکم فروردین در این ماه تردد کامیون در مرز آستارا داشتیم و به گفته مسئولان گمرک کشورمان به دلیل مشکل فیبر نوری در گمرک جمهوری آذربایجان، پذیرش کامیون از سوی کشور مقابل با کندی همراه بود.

وی افزود: در همان روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ ۲۵ کامیون از مرز آستارا به کشورهای همسایه داشتیم که خوشبختانه با رفع مشکل فنی فیبر نوری جمهوری آذربایجان. ، بیش از ۳۰۰ کامیون از مرزهای آستارا به کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر می شود. .

عظیمی با اشاره به اینکه اخیرا فیلمی از تردد کامیون ها در مرز آستارا در اینترنت پخش شده است، گفت: این تصاویر مربوط به سال گذشته است چرا که هر ساله در آستانه نوروز شاهد بار ترافیکی در تمامی مرزهای این شهرستان هستیم. کشور و این اتفاق در مارس سال گذشته رخ داد. در شهرستان آستارا مشهود بود که خوشبختانه با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت پایانه مرزی جدید باغچه سرا، بار ترافیکی را کاهش دادیم.

ناظر پایانه مرزی آستارا گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۴۸۲ تن کالا توسط ۱۳۵ هزار و ۳۶ دستگاه کامیون ترانزیت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا