ارزهای دیجیتال

تردید در اجرای استراتژی بیت کوین دونالد ترامپ



به گزارش افق میهن،

ایده ترامپ بحث های زیادی را برانگیخته است، اما بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار در مورد توانایی اجرای آن و تأثیر آن بر بازارهای مالی و اقتصاد کل کشور تردید دارند.

ترامپ پیشنهاد استفاده از بیت کوین را برای پرداخت بدهی ملی ایالات متحده داد

ترامپ در مصاحبه با ماریا بارتیرومو از فاکس نیوز پیشنهاد کرد که بیت کوین می تواند نقش مهمی در پرداخت بدهی ملی ایالات متحده داشته باشد. او پیشنهاد کرد که ایالات متحده می تواند از بیت کوین برای کاهش بدهی ۳۵ تریلیون دلاری خود استفاده کند و گفت: «چه کسی می داند؟ شاید بتوانیم بدهی ۳۵ تریلیون دلاری خود را با دادن یک چک کریپتو کوچک به آنها بپردازیم، درست است؟ ما کمی بیت کوین به آنها می دهیم و بدهی ۳۵ تریلیون دلاری خود را پرداخت می کنیم.

این ایده مطابق با پیشنهاد قبلی سناتور سینتیا لومیس است که لایحه قانون بیت کوین را معرفی کرد. این لایحه ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت کوین را پیشنهاد می کند و به خزانه داری ایالات متحده اجازه می دهد تا یک میلیون بیت کوین را طی پنج سال خریداری کند تا از بیت کوین به عنوان دارایی مالی برای کاهش بدهی ملی استفاده کند.

مقیاس بدهی ملی ایالات متحده

بدهی ملی آمریکا به ویژه پس از گذشت بیش از ۳۵ تریلیون دلار، مشکل بزرگی بوده است. بر اساس پلتفرم تحلیل بازار Kubisilater، ایالات متحده تا سال ۲۰۲۰ بدهی فدرال خود را تقریباً ۱۲ تریلیون دلار افزایش داد. این افزایش سریع معادل حدود ۲۸۰ میلیارد دلار بدهی فدرال در ماه است که معادل حدود ۱۰۵۰۰۰ دلار برای هر نفر در کشور است.

تردید کارشناسان مالی

یکی از سرمایه گذاران در شبکه اجتماعی .

موضع ترامپ در مورد بیت کوین و انتخابات ۲۰۲۴

تمرکز ترامپ بر بیت کوین در سخنرانی اصلی وی در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ در نشویل بیشتر مورد توجه قرار گرفت. او خواستار نقش بیشتر دارایی های دیجیتال در اقتصاد ایالات متحده شد که نشان دهنده علاقه فزاینده او به دنیای کریپتو است.

با این حال، موقعیت ترامپ و شانس کلی او در انتخابات نوامبر آینده نوسان داشته است. احتمال برنده شدن او اخیراً از ۵۴ درصد به ۷۲ درصد کاهش یافته است. این کاهش به دلیل افزایش رقیب اصلی او، معاون رئیس جمهور کامالا هریس بود که اولین حمایت عمده خود را از بنیانگذار Uphold، JP Trivet دریافت کرد.

پیشنهاد استفاده از بیت کوین برای پرداخت بدهی ملی نوآورانه و در راستای تلاش های گسترده تر برای ادغام دارایی های دیجیتال در استراتژی های مالی ملی است، اما با چالش های عملی روبرو است. قابل اجرا بودن چنین طرحی به شدت مورد بحث است و کارشناسان به خطرات و تأثیرات اقتصادی احتمالی فروش چنین مقدار زیادی بیت کوین اشاره می کنند.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال افق میهن بخوانید.

سلب مسئولیت: برای همه روشن است که ورود به معاملات در هر نوع بازاری الزامی است دانش و تجربه کافی است. این گزارش افق میهن صرفاً در راستای تحلیل داده ها و اخبار مربوطه می باشد و این مجموعه هیچ گونه پیشنهادی را برای هر نوع تراکنش به خوانندگان عزیز ارائه نمی دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا