فناوری

ترمز اضطراری خودکار به زودی در آمریکا اجباری می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: موسسه ایمنی آمریکایی IIHS به دنبال اجباری کردن سیستم ترمز اضطراری خودکار در خودروها در ایالات متحده است.

موسسه ایمنی آمریکا IIHS به دنبال اجباری کردن نصب سیستم های ترمز اضطراری خودکار در خودروهای آمریکایی است. این آپشن در حال حاضر به صورت آپشن ارائه می شود و فقط مدل های میان رده و رده بالا آن را دارند.

به گفته دیوید هارکی، رئیس موسسه ایمنی بزرگراه آمریکا یا IIHS، تحقیقات نشان می دهد که سیستم های کمک راننده در پیشگیری از تصادفات موثر هستند. تاثیر این سیستم ها بیشتر از راه حل های دیگری است که برای جلوگیری از حوادث استفاده می شود. بنابراین، IIHS خودروسازان را برای نصب این فناوری در تمامی مدل ها تحت فشار قرار داده است.

بررسی عملکرد ترمز اضطراری خودکار در خودروهای SUV کوچک و پرفروش

اخیراً IIHS هشت شاسی بلند کوچک محبوب در بازار ایالات متحده را در مورد عملکرد سیستم ترمز اضطراری خودکار مورد بررسی قرار داده است. هفت مدل از این خودروها عملکرد خوبی داشتند. فورد اسکیپ، هوندا CR-V، میتسوبیشی اوتلندر و سوبارو فارستر بالاترین امتیاز را کسب کردند. مزدا CX-5، تویوتا راو ۴ و فولکس واگن تائو در رتبه های بعدی قرار گرفتند. تنها خودرویی که با سیستم ترمز اضطراری خودکار عملکرد خوبی نداشت هیوندای توسان بود.
ترمز اضطراری خودکار

سیستم ترمز اضطراری خودکار برای جلوگیری از یک نوع تصادف رایج که بسیاری از رانندگان را آزار می دهد طراحی شده است. با این حال، از هشت خودروی مورد بررسی IIHS، تنها میتسوبیشی اوتلندر این آپشن را به صورت استاندارد نصب کرده بود. بر اساس گزارش موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا، تنها ۲۳ درصد از خودروهای جدید فروخته شده در این کشور در سال ۲۰۲۳ به طور پیش فرض به سیستم AEB مجهز شده اند. این سیستم به صورت اختیاری در ۳۲ درصد خودروها قابل سفارش است.

بر اساس گزارش IIHS، میزان تصادفات رانندگی در خودروهای مجهز به سیستم AEB 29 درصد کمتر است. همچنین این خودروها در تصادفات ۹ درصد آسیب کمتری دیده اند. تقریبا یک سوم تصادفات رانندگی در ایالات متحده ناشی از برخورد از عقب است. میانگین هزینه نصب سیستم ترمز اضطراری خودکار در خودروهای جدید ۶۰۰ دلار است. البته لازم به ذکر است که اکثر سیستم های AEB برای کمک به خروج از پارکینگ یا شناسایی عابران پیاده طراحی نشده اند و فقط از برخورد با سایر وسایل نقلیه جلوگیری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا