طلا و ارز

ترور ترامپ با قیمت دلار ایران چه کرد؟







افزایش نسبی قیمت دلار در شرایطی رخ می دهد که برخی معامله گران انتظار افزایش ارز را داشتند اما بازار ارز همچنان تحت تاثیر ریاست مسعود بیزیکیان در دولت چهاردهم است.



به گزارش افق میهن، با آغاز معاملات در بازار آزاد ارز تهران، نرخ هر دلار آمریکا که روز گذشته تا ۵۷ هزار تومان کاهش یافت، تحت تاثیر خبر سوء قصد ناموفق ترامپ و ریسک های سیاسی و بین المللی قرار گرفت و اندکی افزایش یافت. به گزارش مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک، قیمت هر دلار آمریکا در کف بازار ارز تهران ۵۸ تا ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان و یورو به ۶۳ هزار و ۱۰۰ تا ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته افزایش نسبی داشته است. اما هیچ خبری از خریداران در بازار وجود ندارد. ارز وجود ندارد و بسیاری هنوز فروشنده هستند.

واکنش بازار ارز تهران به ترور ترامپ

افزایش نسبی قیمت دلار در شرایطی رخ می دهد که برخی معامله گران انتظار افزایش ارز را داشتند اما بازار ارز همچنان تحت تاثیر ریاست مسعود بیزیکیان در دولت چهاردهم است. فضایی که از کاهش انتظارات تورمی و خروج هیجانی خرید از کف بازار ارز خبر می دهد. این روند با عقب نشینی دلار از محدوده بالای ۶۰ هزار تومان و رسیدن به کانال ۵۷ هزار تومان آغاز شد.

نرخ چهار دلار دیگر چیست؟

تحقیقات نشان می دهد با وجود تغییرات دلار آزاد در انتهای کانال ۵۸ هزار تومانی، نرخ دلار آمریکا در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران به ۴۶ هزار و ۶۹۶ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت فروش حواله دلاری آمریکا ۴۳ هزار و ۶۰۱ تومان و میانگین موزون نرخ دلار در سامانه سنا بانک مرکزی نیز ۳۹ هزار و ۱۶۶ تومان و نرخ حواله دلاری کالاهای اساسی و اساسی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

افزایش جزئی نرخ دلار در بازار آزاد باعث افزایش قیمت انواع سکه در بازار شد. در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی (سکه امامی) جدید ۴۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است که نسبت به ابتدای روز افزایش داشته است. قیمت سکه تمام در طرح قدیم در حال حاضر ۳۷ میلیون یا ۱۰۰ هزار تومان و هر نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا