اخبار بورس

ترکیه و هند در صدر برترین خریداران طلا در سال ۲۰۲۴ \ نگاهی به وضعیت ذخایر طلای جهانی

۱۰ کشور برتر با بیشترین ذخایر طلا

پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴ به دلیل خریدهای زیاد بانک های مرکزی و تقاضای زیاد در چین، قیمت طلا ۲۰ درصد افزایش یابد. آمریکا با ۸۱۳۳ تن طلا در صدر فهرست کشورهای دارای بیشترین ذخایر طلا قرار دارد. ترکیه و هند هر کدام بزرگترین خریداران طلا در نیمه اول سال جاری بوده اند.

گزارش کردن اخبار بورس به نقل از visualcapitalist; در سال ۲۰۲۴، قیمت طلا حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت که عمدتاً به دلیل خریدهای بزرگ توسط بانک های مرکزی، تقاضای مصرف کنندگان قوی در چین و افزایش علاقه به پناهگاه های امن به دلیل عدم اطمینان ژئوپلیتیک است. این گزارش ده کشور دارای بالاترین ذخایر طلا (تن) تا ماه می ۲۰۲۴ را مورد بحث قرار می دهد. این آمار از شورای جهانی طلا بدست آمده است.

ترکیه و هند بزرگترین خریداران طلا در سال 2024 هستند  نگاهی به وضعیت ذخایر جهانی طلا

ایالات متحده با مجموع ۸۱۳۳ تن و ارزش ۶۲۸ میلیارد دلار بیشترین مقدار طلا را در جهان دارد. نیمی از ذخایر طلای کشور در انبار فلزات ایالات متحده، معروف به فورت ناکس، یک پایگاه ارتش ایالات متحده در کنتاکی ذخیره می شود. در رتبه های دوم و سوم آلمان با ۳۳۵۱ تن و ایتالیا با ۲۴۵۲ تن قرار دارند.

بیشتر بخوانید: طلای جهانی در آستانه ثبت رکورد جدیدی است. بازارها انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد

ترکیه و هند بزرگترین خریداران طلا در سال 2024 هستند  نگاهی به وضعیت ذخایر جهانی طلا

بیشتر طلای جهان در اختیار بانک‌های مرکزی است که این ذخایر را برای ایمنی، نقدینگی و ویژگی‌های بازدهی مدیریت می‌کنند. این موسسات حدود یک پنجم کل طلای استخراج شده در طول تاریخ را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: نسبت بالای سرمایه گذاری خانوارهای آمریکایی در بازار سهام

در نیمه اول سال ۲۰۲۴، بانک های مرکزی ۴۸۳ تن طلا خریداری کردند که یک رکورد جدید است. ترکیه با خرید ۴۵ تن طلا بزرگترین خریدار طلا در نیمه اول امسال بود. مقام دوم را هند با خرید ۳۷ تن طلا در ۶ ماه اول به خود اختصاص داد. چین که به طور سنتی خریدار بزرگ طلا بود، اخیراً خرید خود را کاهش داده و در ماه می و ژوئن هیچ خریدی انجام نداده است. قبل از این توقف، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای ۱۸ ماه متوالی افزایش داده بود.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا