خودرو

تست و بررسی خودرو دیگنیتی پرستیژ


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل، دیگنیتی پرستیژ نسخه بهبودیافته و قوی تری از دیگنیتی پرایم است. خودروهای پرستیژ دیگنیتی معمولاً به معنای طراحی و ساخت درخشان، با کیفیت و معتبر است که قدرت و اعتبار را به خریدار منتقل می کند. خودروهای دیگنیتی پرستیژ عموماً با مواد باکیفیت، طراحی زیبا و فناوری های پیشرفته ساخته می شوند تا حس اعتبار و ارزش را به خریداران القا کنند. دیگنیتی پرستیژ از نظر فنی بیشترین تفاوت را با دیگنیتی پرایم دارد و خودرویی قدرتمندتر از نسخه قبلی است. در زیر بیشتر در مورد خودروی دیگنیتی پرستیژ صحبت خواهیم کرد.

ظاهر وقار و حیثیت

از نظر طراحی، دیگنیتی پرستیژ تفاوت چندانی با برادر دیگر خود یعنی دیگنیتی پرایم ندارد و تنها در جزئیات اندکی تفاوت هایی بین این دو خودرو وجود دارد. در نمای جلو چراغ های کشیده ای دیده می شود که ظاهر این خودرو را بیش از پیش تهاجمی و خشن می کند و جلوپنجره متصل به چراغ ها با ظاهری کهکشانی طراحی شده است. شکل سپر تنها تفاوت در قسمت جلویی خودرو است که نسبت به قبل اسپرت تر به نظر می رسد و چراغ های مه شکن نیز حذف شده اند.

در قسمت پشتی دیگنیتی پرستیژ شاهد طراحی به روز شده ای بر اساس روند طراحی فعلی در دنیا هستیم که در آن چراغ های عقب به گونه ای طراحی شده اند که نسبتاً باریک هستند و توسط یک نوار LED نازک به یکدیگر متصل می شوند. چراغ ها کاملا بر روی درب صندوق عقب طراحی شده اند و به همین دلیل تعدادی چراغ نیز روی سپر خودرو نصب شده است. علاوه بر چراغ ها، بر خلاف نسخه پرایم، دو لوله اگزوز دوگانه واقعی روی سپر وجود دارد تا بیشتر نشان دهد که این یک خودروی اسپرت است.

پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ طراحی داخلی

در داخل کابین دیگنیتی پرستیژ شاهد طراحی جذاب و نسبتا مدرنی هستیم که اکثر سلایق را پوشش می دهد. داشبورد مرکزی همچنان به گونه ای طراحی شده است که کمی به سمت راننده متمایل شده و دریچه های تهویه مطبوع و سپس یک صفحه نمایش لمسی بزرگ روی آن قرار می گیرد. در انتهای داشبورد یک صفحه نمایش لمسی برای کنترل تهویه مطبوع تعبیه شده است.

فرمان خودرو به صورت D-cut طراحی شده است و در اصل دارای یک فرمان ۳ نقطه ای و همچنین دکمه های کنترلی برای سیستم چندرسانه ای و کروز کنترل است. صفحه کیلومتر شمار یکی از تفاوت های نسخه پرستیژ با نسخه پرایم است که روی این خودرو کاملا دیجیتال است. اما همانند گذشته یکی از نکات منفی فضای داخلی این خودرو استفاده از قطعات تریم به رنگ مشکی پیانویی براق است که در مدت زمان کوتاهی خراش های زیادی را به خود جذب می کند.

به غیر از قسمت های مشکی پیانو، سایر قسمت های داشبورد و کابین نیز از مواد نسبتا مرغوب ساخته شده اند و حس بدی را به مالک القا نمی کنند. از طرفی فضای داخلی این خودرو حتی اگر کراس اوور کوپه باشد قابل قبول تلقی می شود و خودرویی جادار است.

امکانات رفاهی و ایمنی

دیگنیتی پرستیژ شامل امکاناتی مانند ترمز دستی برقی، نگه داشتن خودکار، سیستم کنترل فرود از تپه، سیستم کنترل صعود از تپه، سیستم کنترل پایداری، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک (TPMS)، سیستم کنترل کشش، سانروف، حالت های مختلف رانندگی، ضبط رویدادهای دوربین، ۳۶۰ می باشد. درجه دوربین، شارژر بی سیم، روشنایی داخلی، سنسور عقب، ۱۰ حالت – صندلی راننده برقی، صندلی دانش آموز برقی ۴ حالته، صندلی های جلو گرمکن، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور و سیستم تهویه اتوماتیک مجهز شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا