خودرو

تست و بررسی خودرو Jac J4


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: خودرو Jac J4 یک خودروی شهری کوچک و اقتصادی است که توسط شرکت چینی JAC Motors ساخته شده است. خودرو Jac J4 دارای طراحی جذاب و مدرن و امکانات رفاهی و ایمنی متناسب با قیمت آن است. خودروی Jac J4 با موتور ۱.۵ لیتری یا ۱.۶ لیتری بنزینی انتخاب خوبی برای استفاده در شهرهایی با ترافیک زیاد و پیچ های کوچک است. اگر به دنبال یک خودروی کوچک و سبک برای استفاده روزانه هستید، Jac J4 می تواند گزینه خوبی باشد. معاینات و آزمایشات بیشتر ماشین Jac J4 ما پرداخت می کنیم

مشخصات فنی

جک J4 از همان موتور ۱.۵ لیتری استفاده می کند که قبلا زیر کاپوت جک J5 قرار داشت و بنابراین کرمان موتور توانست در هزینه استفاده از موتور جدید صرفه جویی کند. گیربکس CVT مقرون به صرفه با حالت‌های رانندگی «برفی» و «اسپرت» قدرت ۱۰۳ اسب بخاری موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته عملکرد گیربکس جک J4 چندان جالب نیست.

اولین سری جک G4 که از سال ۱۹۹۷ تولید شد، در مقایسه با رقبای خود دارای آپشن های کمتری بود و همچنین دارای ترمز قابلمه ای در چرخ های عقب بود.

اما با توجه به استانداردهای اجباری ۸۵ خودرو، سری جدید جک J4 در تابستان ۱۴۰۱ با آپشن های بیشتر به بازار عرضه شد. مدل جدید G4 مجهز به سیستم کنترل پایداری (ESP) است که وظیفه جلوگیری از رانش خودرو را بر عهده دارد.

ترمز چرخ های عقب سری جدید این سدان کامپکت ترمز دیسکی است، بنابراین هر چهار چرخ دارای ترمز دیسکی هستند.

طراحی داخلی

پس از ورود به کابین جک J4 با محیطی دلنشین با طراحی همسان روبرو خواهید شد. قرار گرفتن صحیح دکمه ها روی کنسول وسط یکی از ویژگی های مثبت کابین جک J4 است. فرمان طراحی آشنای مشابه سایر محصولات جک موجود در بازار ایران دارد و کیلومترشمار شامل دو نمایشگر آنالوگ و نمایشگر دیجیتالی کامپیوتر آنبورد است.

نبود صفحه نمایش لمسی در نسخه های قدیمی جک J4 کاملا مشهود بود. با این حال، جک جی ۴ نیو دارای یک صفحه نمایش لمسی مجهز به اندروید روی داشبورد نصب شده است تا کابین کمی مدرن تر و مدرن تر به نظر برسد.

پلاستیک داشبورد دارای کیفیتی متناسب با رده قیمتی خودرو است که می توان آن را سطح کیفی قابل قبولی دانست. ردیف جلوی صندلی ها فضای زیادی را برای سرنشینان فراهم می کند، اما ردیف صندلی های عقب از نظر فضای سر و پا برای مسافران قدبلند محدود است. صندوق عقب جک J4 به دلیل ابعاد جمع و جور این خودرو جادار است و ظرفیت ۵۵۰ لیتری را در اختیار مسافران قرار می دهد.

ماشین Jac J4

گزینه ها و ویژگی ها

کرمان موتور در راستای تداوم جذب مشتریان به جک J4 ضمن رعایت استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی کشور، از سال ۱۴۰۱ اقدام به تجهیز محصول خود از نظر ایمنی و راحتی کرده است.

جک جدید J4 برای ترمزهای دیسکی عقب، نشانگر تعویض دنده، کنترل پایداری، دی مجهز به نورپردازی و نمایشگرهای اطلاعاتی و سرگرمی است. با این حال این خودرو همچنان فاقد امکاناتی مانند دوربین دنده عقب و سانروف است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا