اخبار بورس

تسریع در تعیین تكلیف كالاهای مرتبط با تولید برای تحقق شعار سال/ برای نخستین بار در فروردین مزایده اموال تملیكی برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش کالا با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا یکی از پیش نیازهای تحقق شعار سال است، تلاش سازمان جمع آوری تملک برای تحقق شعار سال را تسریع در روند تحقق شعار سال دانست. تعیین تخصیص مواد خام برای منطقه تولید.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیلعبدالمجید اجتهادی درباره الزامات اجرای شعار سال در حوزه مالکیت اموال اظهار داشت: در حوزه تملک دارایی، اجرای شعار سال مبارزه با قاچاق کالا است. ایده ای که سال هاست مقام معظم رهبری برای تولید و حمایت از تولید به این موضوع توجه و تاکید داشته و در سال های مختلف شعار سال را اعلام کرده و در سخنرانی ها نیز بر آن تاکید کرده و ضمن تشویق مسئولان به این امر. پر واضح است که با پیشرفت بخش تولید، بسیاری از وابستگی ها و مشکلات خارجی ما کاهش می یابد و مشکلات اقتصادی نیز حل می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر در حوزه تولید و مبارزه با قاچاق جدی، قانونمند و قاطع عمل نکنیم؛ تولید در مواجهه با حجم انبوه کالای قاچاق و بدون ضابطه که مانعی بر سر راه تولید است، قطعا توان رقابتی خود را از دست خواهد داد.

اجتهادی افزود: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا هیچ اقدام قاطع و صحیحی انجام نشده است در حالی که بحث مبارزه با قاچاق معضل جدی است و باید قاطعانه با آن برخورد کنیم. وی ادامه داد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانونی خاص، کاملا تبعیض آمیز و با نگاه متفاوت و سخت گیرانه قانونگذار است و به تصویب مراجع قضایی گرفته تا بازپرسان و مراجع متعددی که در امر مبارزه با آن متولیان امر هستند. هستند. قاچاق انسان و باید به طور کامل اجرا شود.

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملکی در ادامه این گفتگو تاکید کرد: در جلسه هماهنگی و توجیهی برنامه های دولت در ابتدای سال یکی از محورهای مورد تاکید رئیس جمهور موضوع مبارزه با کالا بود. قاچاق و برای اولین بار چندین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد. این مراسم با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

وی گفت: مبارزه با قاچاق موضوع مهمی است که دستگاه های انتظامی، نظامی، اجرایی و قضایی در آن نقش دارند و همه این نهادها و سازمان ها باید با هم و با عزم ملی به آن رسیدگی کنند. در ماده ۳ قانون مبارزه با قاچاق انسان تعریف شده و باید جدی گرفته شود.

اجتهادی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر حجم بسیار زیادی کالای قاچاق در حال کشف و ضبط است، اما در اداره پیگیری باید با تشریفاتی که منجر به ورود کالای قاچاق می شود، برخورد کنیم. سازمان جمع آوری و فروش اموال تملک شده: در بخش اموال تملک یکی از ادارات مرتبط با حمایت از تولید در این سازمان موضوع تسریع در تخصیص کالاها به ویژه کالاهایی است که مواد اولیه و مورد نیاز هستند. برای تولید که کارآفرینان به دلایل مختلف نمی توانند از آنها بهره برداری کنند و سرپرستی آنها به دولت واگذار می شود.

وی افزود: مشکل طولانی شدن روند تخصیص این کالاها با برنامه ریزی های مربوطه دولت و شخص وزیر اقتصاد حل شده است و مدیریت دارایی اهمیت ویژه ای برای سهم خود در جهش تولید قائل است.

اجتهادی در پایان با اعلام این خبر گفت که در سال های تاسیس این سازمان هیچ گاه مزایده املاکی صورت نگرفته است. فروردین وی گفت: ماه ها وقت نداریم اما امسال برخلاف سال های گذشته یک حراج استثنایی داریم و اتفاقاً اقلامی است که مواد اولیه کارخانه های تولیدی است و خبر را در تالار اعلام می کنیم. چند روز آینده.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا