اقتصاد جهان

تسلا حدود 2 میلیون خودرو را به دلیل نقص فنی فراخواند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از نشنال نیوز، شرکت آمریکایی تسلا اعلام کرد که بیش از ۱.۸ میلیون خودروی برقی خود را به دلیل نقص فنی در کاپوت که می تواند خطر تصادف را افزایش دهد، فراخوان می کند.

این شرکت مستقر در تگزاس روز سه شنبه اعلام کرد که خودروهای فراخوان شده شامل برخی از مدل ها از جمله مدل ۳، مدل S و مدل هستند.

پس از انتشار اخبار فراخوان، سهام تسلا در معاملات روز سه شنبه با ۲.۱۰ درصد کاهش به ۲۲۷.۲۳ دلار در هر سهم رسید.

سهام این خودروساز برقی متعلق به ایلان ماسک، تاجر مشهور آمریکایی، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸.۵ درصد سقوط کرده است.

بر اساس این گزارش، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده، بخشی از وزارت حمل و نقل ایالات متحده، در یک پرونده نظارتی اعلام کرد که نرم افزار خودروها ممکن است نتواند کاپوت باز را تشخیص دهد و به طور بالقوه خطر تصادف را افزایش می دهد.

مجموعه قفل هود ممکن است نتواند وضعیت باز بودن هود را پس از باز شدن هود تشخیص دهد. به گفته این بخش، کاپوت بدون قفل می تواند به طور کامل باز شود و دید راننده را مسدود کند و خطر تصادف را افزایش دهد.

این شرکت اضافه کرد که تسلا یک به‌روزرسانی نرم‌افزار رایگان منتشر کرده است و انتظار می‌رود که نامه‌هایی در مورد آن به مالکان در ۲۲ سپتامبر ارسال شود.

تسلا در ماه مارس اعلام کرد که بررسی شکایات کاربران در مورد حوادث غیرمنتظره هنگام باز کردن کاپوت خودروهای مدل ۳ و مدل Y خود در چین را آغاز کرده است.

این شرکت در ماه ژوئن مطالعات فنی را برای آزمایش قفل کاپوت خودروهای خود در سایر مناطق از جمله ایالات متحده و اروپا آغاز کرد و تصمیم گرفت در این ماه فراخوانی صادر کند.

تسلا سه مورد از این مشکل را در ایالات متحده گزارش کرد، اما تأیید کرد که هیچ حادثه یا جراحتی در ارتباط با فراخوان وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا