بانک و بیمه

تسهیلات بافت‌ فرسوده به ۴۳ هزار و ۵۴۰ واحد پرداخت شد

به گزارش ایران تحلیل، عباس حسینی با تشریح روند اعطای تسهیلات به بافت های فرسوده از ابتدای طرح نوسازی این ساختمان ها توسط این بانک، گفت: بانک مسکن از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون ۴۳ هزار و ۵۴۰ فقره تسهیلات به بافت های فرسوده ارائه کرده است. به مبلغ هفت هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان. پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای طرح نوسازی مسکن تاکنون ۱۶ هزار و ۸۱۱ بافت فرسوده به ارزش ۵ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان در اختیار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

لازم به ذکر است کلیه متقاضیان می توانند به سامانه برنامه های حمایتی کشوری ساخت و ساز یا نوسازی مسکن دسترسی داشته باشند و در این سامانه برای بافت های فرسوده شهری ثبت نام کنند. در مرحله بعدی صلاحیت متقاضیان برای بهره مندی از تسهیلات بافت فرسوده شهری توسط شرکت نوسازی شهری ایران تایید و پس از تایید به بانک های عامل از جمله بانک مسکن معرفی می شوند.

بر اساس این بخشنامه، متقاضیان نوسازی در بافت های فرسوده می توانند برای هر واحد تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان که سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به صورت تلفیقی از بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور و پرداخت می شود. منابع داخلی بانک و بر اساس قرارداد نمایندگی منعقده بین بانک و وزارت راه و شهرسازی و تایید وزارت امور اقتصاد و دارایی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا