بانک و بیمه

تسهیلات مانع انتقال حساب‌ها به بانک مرکزی نمی‌شود

به گزارش ایران تحلیل، محسن برزوزاده، معاون امور حسابرسی اقتصادی ستاد آزمون در خصوص ادعای برخی موسسات و دانشگاه ها مبنی بر عدم امکان واریز حساب به بانک مرکزی برای افرادی که هنوز اقساط وام آنها پرداخت نشده است، اظهار داشت: در صورت عدم پرداخت اقساط وام به بانک مرکزی، اظهارنظر می کنیم. سازمان برنامه و خانوار متولی است. بودجه کل کشور را مدیریت می کند و باید بررسی کند که آیا تسهیلات اجازه دریافت دستگاه ها را داشته و نیازها شناسایی شده است یا خیر.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه باید تصمیم بگیرد که در صورت نیاز به تسهیلات، تخصیص به حساب های پرداختی در قراردادها مشخص شود.

معاون امور حسابرسی دیوان محاسبات افزود: بر این اساس ابتدا دستگاه اجرایی مسئول این امر است سپس سازمان برنامه و بودجه که باید نیاز دستگاه را بسنجید و تعیین تکلیف کند. و در صورت عدم تعیین تکلیف آن مؤسسه موجب انتقال حساب نمی شود و مؤسسه باید تعهد قانونی را انجام دهد.

برزوزاده پیش از این درباره مشکلات دانشگاه های علوم پزشکی در انتقال حساب با وام گفته بود: به این مشکلات اجرایی و محدودیت هایی می گوییم که در مسیر اجرا قرار دارد.

وی افزود: در بند یازدهم دستورالعمل شورای پول و اعتبار برای نقل و انتقال حساب ها، بندی آمده است که در مورد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این تخلفات به صورت مقاومتی یا غیر است. -compliance اگر دوستانی در وزارت بهداشت، وزارت علوم یا جاهای دیگر این مشکل و محدودیت را دارند، تشخیص آن بر اساس این دستورالعمل بر عهده وزارت اقتصاد و دارایی است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد کل حساب هایی که هنوز به بانک مرکزی واریز نشده اند، ۴ هزار و ۷۲۱ حساب است که از این تعداد یک هزار و ۸۶۱ حساب در دانشگاه های علوم پزشکی و ۷۲۱ حساب در شرکت های دولتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا