بانک و بیمه

تسویه بزرگترین بدهی در تاریخ نظام بانکی تامین اجتماعی

به گزارش ایران تحلیل، میرهاشم موسوی روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت روز حسابدار اظهار داشت: این روز را به تمامی فعالان این عرصه به ویژه همکاران در حوزه های مالی، حسابداری و حسابرسی سازمان تامین اجتماعی در بخش های مختلف بیمه ای، درمانی و اقتصادی تبریک و تهنیت عرض می کنم. وی گفت: دستاورد بزرگ سازمان تامین اجتماعی در این زمینه.دلیل این امر این است که ما با شرایط ابتدایی این دولت که باید ماهانه از بانک وام می گرفتیم متفاوت هستیم. مبنای پرداخت حقوق و مستمری به وضعیتی رسیده است که از ابتدای سال ۱۴۰۱ بدون نیاز به وام بیش از حد از سیستم قادر به پرداخت حقوق و مستمری ماهانه بوده ایم. به بانک پول دادیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ پروژه عمرانی در سراسر کشور به ویژه در مناطق کم برخوردار و همچنین بهره برداری از ۳۵ پروژه درمانی در دو سال و نیم گذشته در حال ساخت است، افزود: تحول ساختاری و سازمانی و بازمهندسی نیروی انسانی مبناي دستيابي به اين موفقيت ها را نشان مي دهد، درست است كه بايد با قوت دنبال شود، اما مهمتر از موفقيت ها و عملكرد، سلامت عملكرد است كه بايد توسط همكاران مالي و حسابداري نظارت و رصد شود. و همچنین حوزه های نظارتی سازمان. اگر با طراحی و راه‌اندازی یک سیستم کنترل و حسابرسی مؤثر، عملکرد را تضمین نکنیم، حتی موفقیت‌ها و دستاوردهای به ظاهر مثبت نیز می‌تواند منجر به متقابل شود.

موسوی بیان کرد: استقلال حرفه ای و بی طرفی همکاران مالی و حسابرسی باید تامین شود تا با کنترل های داخلی بدون توجه به اینکه مدیر کیست و چه خواسته ای دارند سلامت عملکرد را تضمین کنند و اجازه انحراف و انحراف را ندهند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به وجود تهدیدات داخلی و خارجی مختلف پیرامون هر سازمان و نهادی گفت: ما امانتدار مردم و بیمه شدگان هستیم و نباید اجازه تشخیص غلط مدیریتی، تعصبات نادرست و خدای ناکرده را بدهیم. .»، فساد یا سوء استفاده برای به خطر انداختن اموال و دارایی های ذینفعان. همکاران مالی و حسابداری سازمان نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند. همه ما باید در قبال کارهایی که انجام داده‌ایم، در قبال تصمیم‌هایی که گرفته‌ایم و حتی برای کارهایی که به دلایلی انجام نداده‌ایم مسئول باشیم و شادی سازمان در این است که از صحت عملکرد سازمان در برابر رگولاتورهای خارج از سازمان اطمینان حاصل کنیم. در مشکلات مالی سازمان دخالت کند. از طریق هم افزایی، محیط سازمان را برای افراد ناسالم و تهدیدات احتمالی ناامن کنید.

موسوی با تاکید بر اهمیت آموزش و بازآموزی کارکنان گفت: همکاران تامین اجتماعی در همه حوزه ها به ویژه مالی و حسابداری باید بهترین متخصصان در رشته خود باشند و نظام آموزشی جامع و کارآمد برای آموزش مستمر وجود داشته باشد. دانش و تجربه همکاران سازمان. .

وی با انتقاد از اینکه با وجود تجربه و دانش ۷۰ ساله سازمان تامین اجتماعی در حوزه تامین اجتماعی، هنوز مجموعه تخصصی راهبردها و مدیریت کلان در این سازمان شکل نگرفته است، بر اهمیت تحول دانش ضمنی و تجربه ۷۰ ساله این سازمان در علم و دانش و مستندسازی. این تجربیات برجسته شده است.

موسوی بیان کرد: باید گفت وگوی چند لایه و تضاد دیدگاهی بین مدیران و همکاران در سطوح مختلف در حوزه های مختلف سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشد تا بتوان از دانش و تجربیات ارزشمند سازمان برای ریشه یابی چالش ها استفاده کرد و راهکارهایی برای حل مشکلات نظام حاکمیتی تامین اجتماعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا