بانک و بیمه

تسویه ۲.۸ میلیارد دلار از مطالبات ارزی بانک‌ها توسط بانک مرکزی

به گزارش ایران تحلیل، محمد آرام اظهار داشت: از اواخر سال گذشته به همت ارکان مختلف بانک مرکزی به ویژه هیات مدیره و ریاست محترم بانک توانسته ایم در نهایت به این مهم بپردازیم و وضعیت مالی بانک ها و تعداد زیادی از شرکت ها و بازرگانان فعال در این حوزه. تجارت خارجی اولویت این بانک بود.

وی افزود: اکنون که بستر اجرایی لازم فراهم شده است، بانک مرکزی برای تعیین تکلیف نهایی و تسویه تعهدات ارزی قطعی مربوط به ماده قانون مذکور و فرآیند شناسایی و ثبت بدهی ارزی اعلام آمادگی کرده است. تعهدات ارزی مربوطه نیز در دفاتر مالی بانک مرکزی انجام شده است.

معاون ارزی بانک مرکزی گفت: این اقدام مهم بانک مرکزی، زمینه ساز تعیین تکلیف و تسویه بیش از ۲.۸ میلیارد دلار از مطالبات ارزی بانک ها می شود.

آرام گفت: این اقدام علاوه بر شفاف سازی ترازنامه بانک ها، بستر لازم را برای تعیین تکلیف و تسویه نهایی تعهدات ارزی قبلی و همچنین آزادسازی اوراق بهادار تعداد زیادی از شرکت ها، تجار و اقتصادی فراهم می کند. فعالان در ارتباط با چندین هزار ثبت سفارش. این موضوع ممکن است ترازنامه تعدادی از بانک های دولتی و برخی از بانک های سهامی عام را تحت تاثیر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا