اقتصاد جهان

تشدید اختلافات متحدان غربی بر سر دارایی های روسیه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که اختلافات بین متحدان غربی بر سر توقیف دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین در حال افزایش است و مذاکرات آنها برای یافتن راه های قانونی همچنان ادامه دارد. این درمان ها

در همین حال، غرب حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را از آغاز درگیری اوکراین مسدود کرده است.

دولت‌های آمریکا و انگلیس همچنین سایر متحدان خود را تحت فشار قرار داده‌اند تا این وجوه را برای تامین مالی دولت اوکراین به طور کامل مصادره کنند.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا اخیراً در بیانیه‌ای تاکید کرد که دلایل قانونی و اخلاقی برای توقیف این دارایی‌ها موجه است، در حالی که ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا هفته گذشته از کشورهای غربی خواست در تصرف این دارایی‌ها «جسورتر» عمل کنند.

با این حال اتحادیه اروپا نسبت به عواقب حقوقی و مالی چنین اقدامی هشدار داده است.

برونو لومر وزیر دارایی فرانسه در حاشیه نشست وزیران دارایی گروه ۲۰ در سائوپائولو، علناً دیدگاه یلن را مبنی بر قانونی بودن استفاده از بودجه روسیه زیر سوال برد و شکاف عمیقی را در گروه هفت آشکار کرد.

لومر گفت: ما در حال حاضر هیچ مبنای قانونی برای توقیف دارایی های روسیه نداریم. (در این زمینه) باید بیشتر تلاش کنیم.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا به دنبال “اقدامی مشروع و قابل اعتماد است که می تواند در کوتاه مدت اجرا شود” تا از درآمدهایی مانند بهره از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به کی یف استفاده کند.

بر اساس این گزارش، درآمد حاصل از سپرده های بلوکه شده روسیه در سال گذشته به ۴.۴ میلیارد یورو (۴.۸ میلیارد دلار) رسیده است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، استفاده از درآمد حاصل از این دارایی ها را برای تامین مالی تجهیزات نظامی اوکراین پیشنهاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا