فناوری

تشدید بحران در دریای سرخ؛ تولید خودروهای تسلا در کارخانه برلین متوقف شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

تسنیم: تسلا تولید خودروهای الکتریکی در کارخانه برلین را از ۲۹ ژانویه تا ۱۲ فوریه به دلیل اختلال در زنجیره تامین در پی تشدید بحران در دریای سرخ متوقف می کند.

به گفته اویل پرایس، تسلا به دلیل کمبود قطعات، تولید را در کارخانه Gigafactory خود در برلین، بزرگترین کارخانه اروپا، به مدت دو هفته از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه متوقف خواهد کرد. بحران در دریای سرخ زنجیره تامین را مختل کرده است.

تسلا در بیانیه‌ای در روز جمعه به وال استریت ژورنال گفت: طولانی شدن زمان حمل و نقل زنجیره‌های تامین را به تاخیر انداخته است. ما مجبوریم تولید خودرو را در کارخانه گیگا در برلین به دلیل کمبود قطعات متوقف کنیم.»

تسلا تولید خودروهای الکتریکی در کارخانه برلین را از ۲۹ ژانویه تا ۱۲ فوریه متوقف خواهد کرد.

حمله به کشتی های عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ توسط یمن باعث شده بسیاری از صاحبان کالا و شرکت های کشتیرانی از دریای سرخ و کانال سوئز دور شوند. این مسیر یک آبراه حیاتی برای حمل و نقل کالا از آسیا به اروپا است.

مسیر جایگزین دریای سرخ که به معنای دور زدن قاره آفریقا است، زمان حمل و نقل را طولانی تر می کند و هزینه را افزایش می دهد.

بر اساس بیانیه تسلا، وابستگی به قطعات کلیدی که از آسیا به ویژه چین تامین می شود، نقطه ضعف زنجیره تامین خودرو است. تسلا برای قطعات باتری به شدت به چین وابسته است. این قطعات از طریق دریای سرخ به اروپا می رسند. بنابراین تامین این قطعات دائما در خطر است.

ایکیا، یکی از بهترین تولیدکنندگان لوازم خانگی و دکوراسیون در جهان، اواخر سال گذشته نسبت به تاخیر در تولید کالاهای خود به دلیل شرایط دریای سرخ هشدار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا