محیط زیست

تشدید فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان شرقی و غربی و احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلاب

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل، با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی در سطح نارنجی گفت: از امروز تا دوشنبه بیستم فروردین ماه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی با خطر بارش شدید، رعد و برق، موقتی شدید بود. وزش باد، در نقاط مستعد تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و احتمال وقوع بهمن ما خواهیم بود

وی با اشاره به تاثیرگذاری آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در مدت مذکور افزود: لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب، طغیان رودخانه ها، طغیان معابر. و رودخانه ها، رعد و برق، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، آسیب به سازه های موقت به ویژه چادرها و آسیب به صنعت کشاورزی در این مدت دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از مخاطرات ذکر شده از رودخانه ها و آبراهه ها دوری کنید و در مناطق مرتفع مستقر نشوید، در حاشیه ها و بسترها پناهگاه نداشته باشید. رودخانه ها و آبراه ها، از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنید. از همراه داشتن وسایل لازم و سوخت کافی در سفر با خودرو خودداری کنید چرا تردد دام و عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال ها و آبراه ها و انتقال نهاده های کشاورزی به مکان های مسقف مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا