محیط زیست

تشدید گرما و غبار آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/ ثبت دمای بالای ۴۰ درجه در ۲۰ شهر استان

آسیه آقایی در گفت وگو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که تا پایان هفته جوی استان نسبتاً پایدار خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی بیشتر مناطق استان از بعدازظهر صاف و غبار رقیق، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید تا شدید در نیمه شرقی و تا حدودی در مرکز همراه با غبار محلی خواهد بود. ، کاهش دید و کیفیت هوا. خواهد بود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره افزایش جزئی دما، تداوم و تداوم هوای گرم در ساعات روز و روزهای هفته، کاهش دید و کیفیت هوا به دلیل وزش باد، گرد و غبار و ازن در سطح زمین، اظهار داشت: : فعالیت این سامانه از ظهر پنجشنبه آغاز شد. و تا دیر وقت فردا پانزدهم مرداد با وزش باد شدید تا شدید، گرد و خاک، کاهش دید در بخش‌هایی از شمال و شرق، کاهش دید و کیفیت هوا در بخش‌هایی از شمال، شرق و مرکز استان ادامه دارد.

وی گفت: تمامی مناطق استان به ویژه مناطق شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، خوردن و بیابانک، چوپانان، دهاقان، برخوار (دولت آباد)، لنجان، زواره، شهرضا، فرودگاه اصفهان، کاشان، کبوترآبادکهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه تو خوردیشاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد، نطنز، ورزنه و اردستان تحت تأثیر سامانه مذکور قرار دارند.

آقایی افزود: افزایش جزئی دما و تداوم هوای گرم در طول روز و تداوم آن در هفته و افزایش مصرف حامل های انرژی، گرمازدگی به ویژه برای گروه های حساس، احتمال آتش سوزی در مراتع و مناطق جنگلی به دلیل گرمای هوا و وزش باد همراه از جمله این خطرات است. این سیستم است.

وی ادامه داد: احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در بخش کشاورزی و دامپروری، افزایش غلظت آلاینده ها به دلیل افزایش ازن سطح زمین، آلودگی گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا، قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی. در نیمه شرقی و شمالی استان نیز احتمال آسیب به سازه های موقت از دیگر خطرات مهم است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص تداوم توده های هوای گرم، افزایش نسبی دما یک تا سه درجه سانتی گراد، کاهش دید و کیفیت هوا به دلیل گرد و غبار و ازن سطح زمین گفت: فعالیت این سامانه از صبح روز دوشنبه آغاز و تا روز پنجشنبه هجدهم ادامه خواهد داشت مرداد با افزایش نسبی میانگین دما و افزایش نسبی اشعه مضر فرابنفش خورشید همراه خواهد بود.

وی بیان کرد: خطر گرمازدگی به ویژه برای گروه های حساس و کودکان و سالمندان، افزایش مصرف برق و آب، احتمال خسارت به محصولات باغی و کشاورزی، احتمال آسیب به دام، طیور و زنبور عسل، احتمال آسیب به برخی تاسیسات و تجهیزات صنعتی در ساعات بعد از ظهر تا شب، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا در نیمه شمالی، شرقی و مرکزی استان از خطرات سامانه مذکور است.

آقایی افزود: افزایش دما طی این هفته تمامی مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی، شمالی و شرقی اصفهان، فرودگاه اصفهان، نجف آباد، کبوترآبادخمینی شهر، برخور (دولت آباد)، آران و بیدگل، کاشان، بادرود، چوپانان، خوردن و بیابانک، ورزنه، مهاباد، زواره، فلورجان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه و مورچه تو خوردی بیشتر قابل توجه خواهد بود.

وی بیان کرد: افزایش نسبی دما و تداوم هوای گرم در طول روز و تداوم آن در هفته موجب افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مناطق جنگلی و افزایش غلظت می شود. آلاینده های ناشی از افزایش ازن در سطح زمین.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ضمن هشدار نسبت به آلودگی گرد و غبار، کاهش دید و کاهش دید و کیفیت هوا و شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم مردم و احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی نیمه شرقی و شمالی استان گفت: از تردد غیر ضروری و فعالیت بدنی در فضای باز در ساعات گرم روز خودداری کنید.

وی بر پرهیز از آبیاری مزارع و باغات در ساعات گرم روز، پرهیز از افروختن آتش در مراتع و مناطق جنگلی تاکید کرد و یا در صورت روشنایی از خاموش شدن کامل آن قبل از خروج از محل، در هنگام دید احتیاط شود. کاهش یافته و پارک می شود. وی تاکید کرد در ساختمان های نیمه ساز و درختان فرسوده رانندگی نکنید.

آقایی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر استان ها تغییر محسوسی نخواهد داشت اما از فردا تا پایان هفته افزایش تدریجی دما و تداوم هوای گرم پیش بینی می شود، افزود: حداکثر هوا پیش بینی می شود. دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز ۴۲ درجه است. دمای هوا و حداقل آن فردا صبح به ۲۷ درجه سانتیگراد می رسد.

وی با توجه به اینکه دمای هوای ۲۰ شهر اصفهان در مرز و بالای ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شد، خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۴۶ درجه و بویین میاندشت با حداقل ۱۳ درجه سانتیگراد گرمترین و خنک ترین مناطق هستند. در استان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا