اخبار اقتصاد ایران

تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد :: ایران تحلیل

همزمان با همایش سالانه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ و تبیین اهداف این بانک در سال ۱۴۰۳ که در برج سپهر بانک صادرات ایران با حضور دکتر سید احسن خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد ضمن تشریح از دستاوردهای سال گذشته و تبیین اهداف سال جاری، بستر بانکداری دیجیتال این بانک با نام «سپینو» رونمایی شد.

به گزارش ایران تحلیل، در این مراسم که با حضور مسئولان و مشاوران وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین اعضای هیات مدیره بانک صادرات برگزار شد، محسن سیفی کاشگری، مدیرعامل بانک صادرات ایران حضور یافت. هیئت مدیره، معاونین، مدیران بازرگانی، مدیران شعب استان ها و مناطق تهران و سایر مدیران ارشد بانک. صادرات ایران برگزار شد، وی گفت: علیرغم مشکلات و برخی تنگناهای اقتصادی از جمله سیاست های انقباضی حاکم بر بازار پول، بانک صادرات ایران توانست در سال ۱۴۰۲ عملکرد قابل توجهی را به ثبت برساند و موفقیت های کسب شده در این سال بدون حمایت وزارت کشور. امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، اعتماد سهامداران و مشتریان امکان پذیر نبوده است.

سیفی با اشاره به برخی از شاخص های عملکرد بانک در سال ۱۴۰۲ گفت: هدف بانک صادرات ایران رسیدن به سه بانک برتر کشور با محوریت ارتقای تجربه مشتری، بهره وری، افزایش سودآوری و سود عملیاتی، کاهش هزینه تمام شده است. پول و افزایش سهم بازار در همین راستا به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بر اساس تکالیف قانونی کاهش شعب و تغییر رویکرد بانک از بانکداری سنتی به بانکداری نوین در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس در سال گذشته ۱۶۱ شعبه بانک به ترتیب افتتاح شد. تا طرح اندازه بهینه بانک عملیاتی شود. کاهش یافته و امسال کاهش ۱۵۰ شعبه دیگر در دستور کار قرار گرفته است. اما بانک صادرات ایران با حدود دو هزار شعبه و باجه در گستره جغرافیایی گسترده همچنان در نقاط مختلف کشور حضور دارد و خدمات متنوعی را ارائه می دهد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در بیان برخی از شاخص های عملکردی بانک، رشد ۲۸ درصدی منابع بانک و عبور از مرز ۷۰۰۰ هزار میلیارد ریالی را یکی از موفقیت های این بانک در سال گذشته عنوان کرد و گفت: این موضوع. در حالی محقق شده است که نرخ رشد منابع در شبکه بانکی حدود ۲۴ درصد بوده است.

وی افزود: منابع بانک صادرات ایران در سال گذشته در دو مرحله در مهر و پایان اسفندماه از مرز ۶۰۰۰ هزار میلیارد ریال و ۷۰۰۰ هزار میلیارد ریال عبور کرد و اکنون به ۷۰۷۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

سیفی اظهار داشت: بانک صادرات ایران پس از ۲۲ سال با حمایت وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی، بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار، سهامداران و سایر نهادهای حقوقی مرتبط، موفق به افزایش سرمایه به روش پیش‌فرض شده است. تخلیه وی افزود: افزایش سرمایه نقدی به منظور بهبود سرمایه نظارتی و نسبت کفایت سرمایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با افزودن بخشی از افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارایی ها، نسبت کفایت سرمایه بانک بهبود می یابد.

وی افزود: افزایش سرمایه ۲۳ درصدی بانک در مرحله اول اتفاق بسیار مثبتی برای بانک صادرات ایران بود که هم سرمایه نظارتی و هم کفایت سرمایه بانک را مثبت کرد و امکان افزایش سرمایه از مازاد بر سرمایه را فراهم کرد. تجدید ارزیابی دارایی ها به طور موثرتری در مسیر اجرا شود

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه در پایان خردادماه مجمع بانکی برگزار می کنیم، گفت: سرمایه بانک به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد که این بانک را به بزرگترین بانک بورسی کشور تبدیل می کند و منجر به یک بهبود کفایت سرمایه حدود ۵ درصد. تبدیل شد. در عین حال در تلاش هستیم تا سود انباشته بانک را به میزان قابل توجهی ارتقا دهیم تا در سال های آتی از این محل افزایش سرمایه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بانک صادرات ایران در جذب منابع در بین بانک های بزرگ کشور رتبه اول را کسب کرده است، تصریح کرد: موفقیت این بانک در یک سال گذشته با برداشت منابع دولتی از بانک های خصوصی، سیاست های انقباضی و افزایش منابع حاصل شده است. مبلغ سپرده قانونی روبروی بانک مرکزی بودیم.

وی با تاکید بر اینکه بانک صادرات ایران همواره به قوانین و مقررات به ویژه رعایت نرخ سود پایبند بوده است، افزود: بیش از ۹۳ هزار میلیارد تومان منابع جدید در قالب پنج طرح و محصول برتر در بانک صادرات ایران جذب شده است. . این بانک از جمله طرح «سپاس از سپرده ها» قرض الحسنه، سنای ویژه تجارت، تیمچه، جری طلایی۲ و … در یک سال گذشته جذب منابع سالم و در قالب این طرح ها برای ارائه خدمات شده است. و تسهیلات به بخشهای مختلف اقتصادی، تولید و نیازهای مردم مناطق. کشور جذب شده و از اعمال نرخ های غیرقانونی خودداری شده است به گونه ای که کاهش قیمت تمام شده پول و نرخ موثر تسهیلات نیز مورد توجه قرار گرفته است.

سیفی در تشریح دستاوردهای بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۲ گفت: بانک صادرات ایران در سال گذشته موفق شد با رشد ۳۰۰ درصدی وصول مطالبات از شعب خارجی به مبلغ ۲۶۶ میلیون درهم برسد. همچنین این بانک موفق شد ۴۸ هزار میلیارد تومان در زمینه بهبود وضعیت ارزی نسبت به پایان سال گذشته افزایش دهد.

توسعه بانکداری شرکتی و مذاکره با اشخاص حقوقی و افزایش ۱۰۰ درصدی منابع بیش از ۸۷ شرکت مهم کشور و همچنین افزایش ۲۸ درصدی مبلغ سپرده کارکنان بانک در سال ۱۴۰۲ و افزایش ماندگاری منابع آنها از ۸ روز در سال ۱۴۰۱ تا ۱۳ روز در سال ۱۴۰۲ در میان دیگران. اینها دستاوردهایی بود که در سخنان مدیرعامل بانک به آن اشاره شد.

سیفی همچنین با صدور بارنامه الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین واحدهای تولیدی در محیط سندباکس به عنوان اولین بانک کشور، ایجاد مرکز ویژه رسیدگی به امور بازنشستگان و اقدامات موثر در زمینه تسهیلات رفاهی آنان، همچنین حمایت موثر از نوآوری و اکوسیستم دانش بنیان کشور. وی به بیان دستاوردهای بانک در یک سال گذشته پرداخت و با ارائه گزارشی از فروش املاک مازاد، از برنامه دستیابی به هدف ۳۰ درصدی این بخش تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

سیفی همچنین در این همایش به موفقیت‌های سیستم‌های بانکداری باز، بانکداری شرکتی و بازاریابی جامع بانک صادرات ایران در ارائه خدمات بهینه به مشتریان بانک، عملیاتی‌سازی اپلیکیشن جدید و قابل توسعه «سپینو» و ارائه تنوع خدمات آفلاین به مشتریان بانک از این اپلیکیشن از اعطای افتتاح حساب، احراز هویت، تسهیلات و پرداخت غیرحضوری خبر داد.

در این مراسم همزمان با معرفی موفق ترین مدیران شعب بانک های منطقه ای و استانی، اپلیکیشن اسپینو، افزایش سرمایه و تعداد چک های صادره بانک صادرات ایران از مرز ۴ میلیون چک عبور کرد.

همچنین فاطمه السادات حسینی صفا مدیر شعب استان کرمان، پرویز محسنی خرمی مدیر شعب غرب تهران و فرشید اسکندری سرپرست شعب استان قزوین به ترتیب رتبه اول تا سوم قهرمانان بهره وری را در سال ۱۴۰۲ کسب کردند. خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از ایشان تجلیل کرد. انجام داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا