بانک و بیمه

تشریح مباحث حقوقی تامین مالی در صنعت پتروشیمی در پنل بانک صادرات ایران

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک صادرات، چالش های حقوقی و مالی در تامین مالی داخلی و بین المللی صنعت پتروشیمی و راهکارهای بانک صادرات ایران در مقابله با تاثیر تحریم ها در نشست فنی این بانک با عنوان تامین مالی ارزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شرکت‌های صنعت پتروشیمی، پالایش، پتروشیمی و مسائل حقوقی این شرکت‌ها» همزمان با «نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی پتروشیمی ایران» توسط مشاور بانک مرکزی و معاون بین‌الملل صادرات تشریح و تشریح شد. بانک ایران و در عین حال عضویت در هیات مدیره این بانک ضمن تشریح استراتژی ها و توانمندی های بین المللی و منطقه ای بانک صادرات ایران. وی آمادگی خود را برای ارائه بهترین راهکارهای تامین مالی صنعت پتروشیمی به فعالان این بخش اعلام کرد.

در این جلسه، یکی از اعضای هیئت مدیره بانک صادرات ایران با تاکید بر اینکه استراتژی جدید مدیریتی این بانک، بازارهای بزرگ و صنعت پتروشیمی را در مسیر تحول بانکی در اولویت قرار داده است، گفت: امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری بانک صادرات ایران. ارزش بیش از صدها هزار میلیارد ریال با صنایع هلدینگ خلیج فارس در همین راستا بوده و با توجه به نقش مهم صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهدی اقبالی راد افزود: بانک صادرات ایران با پلتفرم محصول استراتژیک پتروسادپلاس توانست با موفقیت نیازهای مالی کلان پروژه های صنعت پتروشیمی را پیش ببرد.

یکی از اعضای هیئت مدیره بانک صادرات ایران با اشاره به محدودیت‌های نقدینگی نظام بانکی و هزینه‌های قانونی، تصریح کرد: مهم‌ترین ابزار موجود استفاده از شبکه گسترده شعب خارجی بانک صادرات ایران برای رفع مشکلات تامین مالی و صندوق صادرات است. مدیریت، ضمن اینکه ظرفیت شرکت تامین سرمایه سپهر به عنوان یکی از سه شرکت بزرگ تامین سرمایه کشور، واسپاری، بیمه سرمد، شرکت پرداخت الکترونیکی گذرنامه و سایر زیرمجموعه های بانکی به فعالان صنعت در این مسیر کمک شایانی خواهد کرد.

اقبالی راد پیگیری نیازهای شرکت ها و فعالان صنعت پتروشیمی توسط اداره کل مشتریان شرکتی بانک صادرات ایران و معاونت کل بانکی را برشمرد و تاکید کرد: هر مشتری در صنعت پتروشیمی با یک مدیر ارتباط دارد. مدیر حساب (RM) در ساختار بانکداری شرکتی. ، آمادگی خود را برای تامین تمامی ظرفیت های بانک صادرات برای موفقیت صنعت پتروشیمی اعلام کرد.

در این نشست مجید مهراسبی، معاون بین الملل بانک صادرات ایران با تشریح توانمندی ها و ظرفیت های این بانک برای حمایت از تامین مالی شرکت ها و فعالان صنعت پتروشیمی، گفت: بانک صادرات ایران از طریق شبکه گسترده داخلی و شعب خارجی و همچنین ایجاد ظرفیت های جدید حل مشکل صادرکنندگان صنعت پتروشیمی با کمترین ریسک.

وی با اشاره به اینکه بانک صادرات ایران سابقه طولانی و سهم مهمی در مبادلات تجاری کشور دارد، گفت: با بهره گیری از شایستگی های محصول پتروساد، امروز گزینه های جدید تامین مالی در اختیار شرکت های پتروشیمی قرار گرفته است.

معاون بین الملل بانک صادرات ایران از ظرفیت های موجود، تامین مالی از طریق گشایش اعتبار اسنادی، تنزیل، پس انداز مالی در طول پروژه و تامین مالی با دوره ۵ ساله از طریق شعب داخلی و خارجی این بانک را برشمرد.

در ابتدای این نشست فنی، حمید قنبری، مشاور بانک مرکزی به دسته بندی موانع پرداخت و با اشاره به وضعیت کمبودهای بین المللی و تاثیر تحریم ها بر صنعت پتروشیمی کشور در رقابت با شرکت های پتروشیمی سایر کشورها، مشکلات، نگرانی ها و راهبردهای پیشنهادی برای تامین مالی و مدیریت صندوق. و به توسعه فعالیت های توسعه صنعت پتروشیمی کمک کرد.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی بیشترین تاثیر تحریم های ظالمانه را بر صنعت و اقتصاد کشور احساس کرده است، تصریح کرد: بزرگترین مشکلات نه در تولید بلکه در انتقال ارز است.

قنبری در بخشهای مختلف به تشریح این مشکلات این صنعت پرداخت و اهمیت مسائل حقوقی و پولی در پتروشیمی را برشمرد.

وی در بخشی دیگر از این جلسه به بررسی قوانین مرتبط با صنعت پتروشیمی پرداخت و قوانین مربوط به حمایت از توسعه این صنعت، شرایط محیطی، حمایت از سرمایه گذاری خارجی، صادرات و واردات و صادرات منبع انتقال ارز را به تفصیل برشمرد.

مشاور بانک مرکزی همچنین توضیح داد: تاثیر تحریم ها بر صنعت پتروشیمی شامل محدودیت های مالی، افزایش هزینه ها، ریسک های قانونی و تاثیرات بر نوآوری و تحقیق و توسعه در این صنعت است.

قنبری درباره مقررات تامین مالی بین المللی شرکت های پتروشیمی، تاثیر نوسانات نرخ ارز، راهکارهای مدیریت ریسک نرخ ارز، ناسازگاری ارز و نقشه تجاری کشور، روش های تامین مالی این صنعت از طریق بانک ها، روش های مذاکره و قراردادهای بین المللی و حل اختلاف در قراردادهای بین المللی وی گفت: با توجه به فرصت ها و چالش های پیش روی این صنعت، راهکارهایی را مطرح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا